Imatge del ple del Parlament d'aquest dimarts. | Parlament

TW
4

Via oberta per renovar la direcció d’IB3. El parlament de les Illes Balears ha votat aquest dimarts a favor de la modificació de Llei de la radiotelevisió pública de les Illes Balears. Amb aquesta reforma es rebaixa el nombre de vots parlamentaris que es necessiten per designar un nou director de la ràdio i televisió

Els vots al Parlament que es necessiten passen de les 2/3 parts, aprovades el 2010, a 3/5 parts que s’ha canviat aquest dimarts. La modificació d’aquesta llei ha estat presentada pels partits dels acords pel canvi, PSIB, MÉS i Podem, i ha rebut els vots favorables dels tres diputats del PI. Per contra partida el PP i Ciutadans han votat en contra a gairebé tot el text.

Això succeïa al Parlament Balear cap al migdia, però cap a primera hora del matí, diversos mitjans apuntaven que ja hi ha un nom sobre la taula per dirigir IB3. Es tracta del periodista mallorquí, Andreu Manresa, segons han explicat els partits dels acords pel canvi, aquest nom ha estat pactat entre les diverses formacions i serà el candidat a dirigir l’ens públic.

El seu nomenament s’espera que sigui votat al Parlament en les setmanes vinents. Per poder votar aquest nou director, un cop reformada la llei aquest dimarts, necessitaran els vots favorables de 3/5 parts del Parlament. Per tant, PSIB, MÉS i Podem necessitaran els vots del Pi per designar a Manresa com a nou director.

Si no aconseguissin aquest suport, el Govern hauria d’esperar un mes i s’haurà de realitzar una nova votació on només necessitaran els vots de la majoria absoluta del Parlament. El periodista Andreu Manresa és originari de Felanitx, i té una llarga trajectòria dins el món del periodisme, actualment treballa com a corresponsal de les Illes de el País i col·labora a la Cadena Ser.