Imatge d'arxiu del Consell de Mallorca | Arxiu

TW
0

El pressupost del Consell de Mallorca per 2016 ascendeix a un total de 376.720.000 d'euros, incrementant d'aquesta manera en 28 milions, fet que suposa una pujada del 8,1 per cent respecte a l'any passat.

El conseller d'Economia i Hisenda del Consell de Mallorca, Cosme Bonet, que ha presentat aquest dilluns el projecte de pressupostos de la institució insular, en roda de premsa, ha assegurat que aquests són "els pressupostos més socials" del Consell on «un 40 per cent dels nous ingressos es destinen a benestar social».

Segons ha explicat Bonet, l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) rebrà un total de 137.880.000 d'euros. Això suposa un increment d'11.390.000 en comparació a 2015, un 8,7% més. D'aquesta manera, l'IMAS rep el 38,8% del pressupost total de la institució insular.

Bonet ha destacat que en aquests pressupostos es dóna un "augment significatiu" dels recursos. Així, les transferències corrents de la Comunitat augmenten un 28,8 per cent i les de l'Estat un 10,6 per cent.

No obstant això, les transferències de capital de la Comunitat disminueixen un 29,4 per cent i les de l'Estat augmenten un 3,2 per cent.

Així mateix, també ha destacat el reforç de la plantilla de personal propi i les aportacions als ens dependents (la despesa de personal augmenta un 11,9 per cent i la despesa de béns i serveis, un 19,2 per cent).