Imatge d'arxiu d'Alberto Jarabo durant una sessió parlamentaria. | Marc Ferrà

TW
1

El president del grup parlamentari Podem, Alberto Jarabo, ha afirmat avui dimecres que «la tensió» amb el Govern «no ha d'augmentar» i per això «PSIB i MÉS han de ser més flexibles», ja que, segons ha dit, els partits de l'Executiu han demostrat «una gran inflexibilitat davant la regeneració democràtica».

Així ho ha destacat després de la reunió de la comissió de seguiment dels #AcordsPelCanvi, la qual ha qualificat de «distesa en la gravetat de la situació en què ens trobem actualment», després de les votacions de dimarts en què el partit es desmarcava del Govern i votava al costat del PP una moció sobre nepotisme.

«La nostra decisió d'ahir és coherent amb el que la gent ha votat i el que la nostra executiva, el consell ciutadà autonòmic, va decidir. Considerem que s'hauria d'haver eliminat aquest problema molt abans; hi havia solucions per poder fer-ho però el problema ha estat aquesta inflexibilitat davant la regeneració democràtica», ha destacat.

A més, a la pregunta de si considera un error haver votat en contra de l'Executiu, Jarabo assegura que «en absolut»: «Nosaltres ens oposàvem a certs nomenaments i ahir va quedar clar la nostra posició».

Així, ha recordat que des de la formació sempre han estat «molt crítics» amb aquests nomenaments i esperen que l'Executiu «prengui nota» de la crítica, perquè pugui «flexibilitzar» més la seva postura.

«La votació d'ahir entenem que ha de ser excepcional però demanem responsabilitat al Govern davant la regeneració democràtica que la ciutadania ha votat a les urnes», ha reiterat.

Finalment, Jarabo ha reconegut que la reunió ha estat «distesa» i s'ha d'apostar per no «augmentar la tensió». Així mateix, ha destacat que s'han de «trobar els motius per intentar reconduir una situació en la qual tots ens hem d'entendre», ha conclòs.