L’Assemblea de Docents i l’ STEI valoren de manera positiva la derogació del TIL. | Arxiu
L’Assemblea de Docents i l’STEI ha valorat de manera «molt positiva» les primeres mesures del nou Govern, com la derogació del Decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL) i la Llei de símbols, «dos dels punts de conflicte més agressius en contra del sector educatiu de la passada legislatura».
Iñaki Aicart, de l’Assemblea de Docents, ha assegurat que la derogació és una pas endavant en la solució del conflicte educatiu que apunta en una direcció correcta. Ha destacat que les qüestions de les plantilles i la LOMQE encara es troben obertes però que esperen que en breu es donin les passes adequades per a la seva solució.
L’STEI, per part seva, dóna la benvinguda al nou Govern de les Illes Balears, presidit per Francina Armengol, i reclama diàleg i negociació entre la nova Administració i les organitzacions i entitats de la societat civil, alhora que reclama el reconeixement dels sindicats com a interlocutors i agents actius en tot procés de negociació com a representants de la classe treballadora.
L’STEI reitera, una vegada més, la seva disponibilitat al diàleg i a la negociació en l’àmbit educatiu, que durant la passada legislatura va viure una situació de conflicte i de confrontació tan gran que encara es manté la convocatòria de la vaga indefinida des del mes de setembre de 2013. Per aquest motiu, des del sindicat reclamen l’obertura d’un procés de negociació per part de la Conselleria d’Educació i del nou Govern que pugui dur la normalitat al sector educatiu de les Illes Balears, amb mesures efectives per paralitzar la LOMQE, entre moltes altres.
Segons el sindicat, el nou Govern del canvi «haurà de fer polítiques socials, laborals, educatives i econòmiques de progrés; que no formin part de les receptes neoliberals i austericides que han empobrit tanta gent al llarg dels darrers anys».
16 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
ATD té tota la raó. Es nota perquè ha tapat boques.
Matau-vos a escupinades, si voleu, però l'afiliat a l'STEI té raó: ningú que estigui a l'atur hi està per culpa del pacte d'estabilitat. Més que res perquè els efectes del Pacte són per al pròxim curs...
Vas ben errat, company; no tenc cap filiació sindical ni politico-assamblearia. Dues reflexions: El Pacte no només ha de pretendre l'estabilitat laboral del docent, també ha de cercar l'estabilitat en els centres. La Conselleria pot oferir estabilitat individual a un docent si sap que necessita un docent d'aquella especialitat i que la necessitarà almenys dos anys. Si no, no té ni cap ni peus que la Conselleria vulgui un Pacte d'estabilitat. Per què, per engrunar-se? Ja s'engruna prou amb aquest Pacte....
Idò ara veurem si amb els nous sindicats i la nova Conselleria d'Educació això s'arregla un poc perquè fa oi.
Em sembla que deus ser del sindicat esmentat o ets més curtet que una espardenya: una cosa són les places ofertades (que com dius, depenen de les necessitats dels centres) i una altre és el dret a entrar dins un pacte d'estabilitat, que hauria de ser, estrictament, per ordre de puntuació. Si s'ofereixen mil places de pacte idò els primers mil de la llista. Al teu sindicat li varen ficar ben doblegada i així li va anar a les darreres eleccions sindicals.
No vis equivoqueu. En Simulavagues i en Rekilla no estan de vacances, estan pensant com manipular la propera Assembkea de 40 persones.
Permeteu-me que m'hi fiqui, perquè veig que el doi augmenta de tamany. Si s'han ofert moltes o poques places d'una o altra especialitat és perquè són les places que han demanat els directors dels centres. Si un director ha demanat un especialista d'anglès ha estat perquè el trobava necessari o pequè no sabia engirgolar-ho de cap altra manera. El TIL té el mèrit/culpa d'això. Perquè vegis la magnitut del doi: La xifra de places per especialitats depenia del que demanaven els centres. El director de torn no sabia si les places que demanava serien o no de Pacte. A estudiar... Torna-ho a provar per setembre.
L'anglès és important (això sí, aplicat de manera correcta), però abans crec s'han de cobrir coses més bàsiques, com ajudar als alumnes que tenen dificultats d'aprenentatge. Conec mestres d'educació especial que fa 7 o 8 anys que són a les llistes i encara no han fet ni una trista substitució; en canvi, d'especialistes d'anglès, n'hi ha que, fins i tot havent acabat la carrera l'any passat, ja fan feina. Després es parla d'educació inclusiva, quan sembla més bé que els alumnes amb dificultats els importen un ràvec.
El que s'ha d'informar ets tú. Clar que les persones han triat per ordre de puntuació. Això ningú ho posa en dubte, faltaria més. El que passa és que hi ha especialitats on hi havia moltes places (com anglès, amb el TIL) i altres amb menys (com primària). Les places de Pacte s'han donat en funció de les places ofertades per la conselleria del PP, vergonyosament reafirmades per l'STEI, i no per la puntuació. Informa't, per favor.
Ja podem desconvocar la vaga o hem d'esperar a tenir el 9% del PIB en educació?