TW
13
Podem ha impugnat el pla de cobertura electoral de l'ens públic de la radiotelevisió de les Illes Balears, IB3, perquè considera que «vulnera els principis de pluralitat, representativitat i diversitat política».

Segons explica en un comunicat, IB3 deixa fora a la formació d'entrevistes i debats a dos, tant en ràdio com en televisió, i restringeix al mínim els segons informatius.

Podem addueix per a la seva reclamació la resolució de la Junta Electoral Central sobre la inclusió de la formació en debats i entrevistes electorals en les eleccions andaluses passades, per tal que s'apliqui de forma analògica en la representació del partit a les Balears.

Podem al·lega en l'escrit que ha presentat avui davant la Junta Electoral de Balears que el pla de cobertura de l'ens públic «vulnera absolutament tota la normativa en què es fonamenta, pel que fa a garantir el dret d'accés als mitjans públics a les organitzacions representatives de la diversitat política de la societat, passant per sobre de les lleis electorals estatal i autonòmiques».

Assenyala que la llei de règim electoral general disposa que s'ha de garantir en període electoral el respecte al pluralisme polític i social, així com la igualtat, proporcionalitat i la neutralitat informativa en la programació dels mitjans de comunicació públics.

El pla de cobertura electoral d'IB3 «discrimina la representativitat de Podem, declarat com a partit significatiu a efectes electorals per la Junta Electoral Central, força política que en les passades eleccions va obtenir a Balears un 10,3% dels vots», assenyala Podem.

«Es troben indicis d'arbitrarietat o manca d'objectivitat en l'estructuració del pla», destaca la formació.

Davant d'aquesta situació, Podem demana que en la cobertura televisiva d'IB3 s'incloguin franges horàries de propaganda electoral per a ells, que es concedeixin els espais que corresponen al seu resultat en les passades eleccions europees a Balears (10,3%) i a la intenció de vot obtingut en la majoria de les enquestes (segon i tercer lloc, i fins primer en algunes).

Sol·licita també que s'incrementin els blocs informatius d'un minut a dos, i els temps assignats a cada formació per als grups polítics significatius de 370 fins als 470 segons.

Davant l'exclusió de les entrevistes, Podem critica que l'ens públic estableix com a criteri per a aquestes,«obviant tot el preàmbul del pla de cobertura, no la representativitat social que puguin tenir les formacions, sinó exclusivament la representativitat institucional a la cambra».

Per això, sol·licita que s'inclogui Podem a les entrevistes a candidats, caps de llista al Parlament i als consells insulars. Podem demana també que es realitzi un cara a cara a tres, i no a dues bandes; és a dir, un debat amb els candidats de PP, PSIB i Podem, i «per raons de pluralitat política, se sol·licita es realitzi un debat a vuit».

Pel que fa a les cobertures de ràdio, Podem sol·licita que es consideren els anteriors argumentis i s'incrementi el temps dedicat a la formació, amb blocs de dos minuts, i l'increment fins als 596 segons, així com entrevistes als caps de llista, i un debat a vuit, tal com s'ha proposat en la cobertura televisiva