L’STEI denuncia que el període que la Conselleria ha fixat de set dies per a fer propostes de millora a un document que conté els currículums de 76 matèries és una burla a la professionalitat i a la bona feina dels membres de la comunitat educativa de les Illes Balears, en considerar que el temps de què es disposa és del tot
insuficient.
D’altra banda, el sindicat veu bé que la Mesa Sectorial d’Educació sigui informada, en tot moment, dels tràmits i de l’elaboració definitiva dels currículums i dels horaris de les distintes matèries. Però rebutja que la Mesa Sectorial, l’àmbit de negociació dels representants dels treballadors, es convertesqui en un simple espectador de decisions que ja vénen cuinades i decidides, i perdi d’aquesta manera tota la seva capacitat de decisió en qüestions que afecten les condicions socials i laborals dels treballadors.
L’STEI rebutja també l’ambigüitat, la manca de rigor i la poca sensibilitat de la Conselleria envers el professorat quan diu que, en funció de l’autonomia del centre, “es deixen tres hores setmanals per curs de lliure disposició per al centre, que podrà utilitzar-les en funció de les seves necessitats o de les característiques de l’alumnat”. És una proposta tan poc concreta que veim poc seriós presentar esmenes o al·legacions a uns documents amb una configuració horària que a hores d’ara ningú coneix, sobretot pel que fa a les matèries optatives, o a aquelles que poden perdre una part de la seva presència lectiva en l’horari definitiu, com les artístiques o les d’humanitats.
També s’ha de criticar amb duresa que, segons el projecte presentat, pugui haver-hi alumnes que, al llarg de la seva etapa educativa obligatòria, no cursin les àrees dels àmbits artístics i humanístics, i es deixi de banda una formació tan important per al seu creixement i el foment de l’esperit crític. És a dir, que, una vegada més, s’ajusta als postulats en què només les matèries vàlides a l’hora d’engreixar el teixit productiu són les que són indispensables per a la formació de les persones.
El sindicat demana, una vegada més, que la Conselleria escolti el sector educatiu i no posi en marxa la implantació de la LOMQE per al curs vinent a secundària. I n’exigeix la seva derogació pel fet de ser una llei que no té cap tipus de consens, trenca el model d’escola pública, romp la gestió democràtica dins els centres docents, és recentralitzadora, imposa la competitivitat entre les escoles, dinamita el principi de la laïcitat; perquè és un atac frontal al nostre model lingüístic en català i a la igualtat d’oportunitats dels nostres infants i joves.
L’STEI ha proposat a la Junta de Personal Docent no Universitari exigir a la Conselleria que convoqui, per via d’una urgència, una Mesa Sectorial d’Educació en la qual s’informi amb tot el rigor possible de les propostes dels currículums LOMQE de secundària i del batxillerat.
L’STEI considera una burla el termini imposat per millorar la LOMQE
18/02/15 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
13 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ara en Jaume i en Pep tindran tot el dia per a calumniar i insultar a tots aquells que no combreguin ni amb les seves idees o amb les seves estratègies. Són càncer per a Mallorca i per als Països Catalans.
Sou uns hipòcrites perque donàveu a entendre que no vos alliberaríeu i ara vos aferrau a la lletra menuda. Sou com els banquers, aferrant-vos a un text que ningú llegeix. No ens hauríem d'estranyar si pensam que la UOB és un sindicat de banquers...
Als principis bàsics d'UOB Ensenyament per a la campanya electoral de les eleccions sindicals de dia 4 de desembre de 2014,es pot llegir al punt 3 de l'Apartat "Organització interna d'UOB Ensenyament": "Som partidaris de tenir el mínim imprescindible d'alliberats totals i que la majoria siguin parcias per un temps determinat per tal de mantenir el contacte amb les bases. Renovació i rotació". Els papers canten i les mentideres i intoxicadores nef-andes queden amb evidència!
Un sindicat (UOB) que havia fet bandera de no tenir una "casta d'alliberats" ha estat només dos mesos en incomplir la promesa. Bravo Jaume i Pep!!! Ja tothom vos coneix!!!
Només l'STEI?
Com els de UOB, en contra del que havien promès durant les eleccions, ara ja tenen alliberats sindicals (un récord, dos mesos per a trencar una promesa electoral) segur que sí que tindran temps.
Compatriotes: Que no ens imposin, també en aquest fòrum, el LEPE (Lengua Española Propia de España...), conegut a l'Aragó amb el nom de LAPOLLA (Lengua Aragonesa Propia de Otros Lindos Lugares de Aragón...) *. Deixem sense respondre ni valorar els comentaris escrits en "la llengua cooficial distinta del català" ** i si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí el foraster no és útil ni necessari o, dit d'una altra manera, no permetem que ningú -evidentment mal educat- pugui actuar com si el català fos inútil i innecessari en el territori on és l'única llengua pròpia. *S'ha d'advertir que aquestes denominacions no són una burla cap a la llengua castellana ni tampoc cap als espanyols en general, sinó un "homenatge" adreçat només als espanyols que, avui (18-2-2015), continuen menyspreant el català i entre els quals hi ha aquells qui l'anomenen -i això no és broma- LAPAO (segons ells: Lengua Aragonesa Propia del Área Oriental). **Un altre "homenatge", aquest pic a en Rafel Bosch que va utilitzar una expressió similar per tal d'amagar el nom de la nostra llengua.
Compatriotes: Que no ens imposin, també en aquest fòrum, el LEPE (Lengua Española Propia de España...), conegut a l'Aragó amb el nom de LAPOLLA (Lengua Aragonesa Propia de Otros Lindos Lugares de Aragón...) *. Deixem sense respondre ni valorar els comentaris escrits en "la llengua cooficial distinta del català" ** i si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí el foraster no és útil ni necessari o, dit d'una altra manera, no permetem que ningú -evidentment mal educat- pugui actuar com si el català fos inútil i innecessari en el territori on és l'única llengua pròpia. *S'ha d'advertir que aquestes denominacions no són una burla cap a la llengua castellana ni tampoc cap als espanyols en general, sinó un "homenatge" adreçat només als espanyols que, avui (16-2-2015), continuen menyspreant el català i entre els quals hi ha aquells qui l'anomenen -i això no és broma- LAPAO (segons ells: Lengua Aragonesa Propia del Área Oriental). **Un altre "homenatge", aquest pic a en Rafel Bosch que va utilitzar una expressió similar per tal d'amagar el nom de la nostra llengua.
Osti tu, els pañaus d´aquest fòrum, sempre perdent l´oli a raig. I mira que mai no n´han en tengut gaire...
Si, pero cara cazurrillo si que tiene....