TW
5

El Govern balear i el Consell de Mallorca han signat aquest dilluns un acord per a redactar el Pla d'Equipaments Comercials, una reivindicació «històrica» del sector, ha subratllat el president autonòmic, José Ramón Bauzá.

Aquest pla avaluarà l'oferta comercial disponible a l'illa, el nombre i el tipus d'establiments, la superfície total de vendes i les poblacions on se situen.

El pla recollirà les reserves de sòl per a futurs equipaments comercials, les zones, les densitats i els paràmetres de superfícies per a ús comercial.

Per a això s'analitzaran l'actual i la futura població de l'illa i les previsions de creixement per zones, així com l'impacte ambiental de la implantació de nous establiments.

La presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom, i el conseller d'Economia i Competitivitat, Joaquín García, han signat aquest acord al Consolat de Mar, a un acte presidit per Bauzá i al qual hi han acudit els presidents de les patronals de Mallorca del petit i mitjà comerç.