La mesa sectorial d'Educació es reuneix aquest dilluns per analitzar, entre d'altres mesures que afecten el món educatiu, la suspensió d'interins | Arxiu

TW
0

La mesa sectorial d'Educació es reuneix aquest dilluns per tal d'analitzar, entre altres temes, la suspensió d'interins així com el nou decret que prepara el Govern en relació a l'acreditació de la llengua catalana. També s'analitzar el decret telemàtic i el canvi de titulacions.

Els sindicats han destacat que la proposta que fa la Conselleria d'Educació respecte els interins resultat “enormement agressiva” amb un sistema educatiu “funcionant sota mínims” i amb l'actual moment de crisi econòmica.

El decret preveu reduccions en les contractacions tot i considerar com a casos excepcionals, entre altres excepcions, les substitucions de professorat a escoles unitàries, permisos i llicències en el professorat que afectin negativament a les tutories d'infantil i primària.

Des de l'àrea d'Educació de CC.OO. han destacat que la mesura no millora la “inestabilitat” de la plantilla i ha recordat que les oposicions no s'han fet en quatre anys. El sindicat ha considerat que aquest esborrany afecta molt negativament a les famílies i que no millora totes les retallades que s'han donat en el món educatiu.

Llengua Catalana
La mesa sectorial també analitzarà el nou decret que estableix el coneixement de llengua catalana al professorat de l'ensenyament no reglat de les Illes Balears. En aquest sentit, entre altres mesures, el decret presentat exigeix un nivell C1 o superior de llengua catalana o qualsevol altre diploma que reconegui com equivalent.