TW
1

Les cooperatives d'ensenyament de les Illes Balears han demanat un ajornament de la implantació de la reforma educativa impulsada pel govern de Mariano Rajoy. Afirmen que se'ls fa «molt difícil» organitzar correctament el curs, «davant la situació que ha creat la LOMQE des dels seus inicis i amb tots els retards legals».

Expliquen que a principis d'enguany, el Ministeri d'Educació va publicar amb molt de retard el currículum bàsic de la llei orgànica que s'ha d'aplicar a partir del proper curs a primer i tercer de l'ESO i a primer de Batxillerat.

«Aquest retard o falta de previsió dificultarà el desenvolupament normatiu d'aquesta llei per part de les comunitats autònomes. A més del disseny de les avaluacions previstes a la llei », assenyalen les cooperatives en una nota de premsa.

Precisen que des del seu origen aquesta Llei orgànica s'ha gestat sense consultar els experts i la comunitat escolar, i la seva aplicació sense marge de temps els duu a «un caos organitzatiu que en el cas de les cooperatives pot afectar greument» les empreses i treballadors.

Afegeixen que aspectes com els itineraris d'ESO poden afectar especialment a les cooperatives d'una sola línia, per aspectes tan simples com la falta d'espai.

En la situació actual, el procés d'escolarització haurà de començar a fer-se sense tenir clara l'organització horària, d'assignatures als centres, el que òbviament, insisteixen, perjudicarà famílies i alumnes.

«Per això, des de la nostra sectorial demanam que la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats sol·liciti al Ministeri d'Educació l'ajornament en la implantació de la LOMQE a ESO i el Batxillerat fins al curs 2016-17», incideixen.