Esquerra Republicana ha registrat aquest dimarts una denúncia davant de la Fiscalia de Medi Ambient en relació a la destrucció de Ses Fontanelles, i la posterior construcció d’un gran complex comercial.
Ses Fontanelles, és la darrera zona humida de Palma, amb uns valors naturals i una biodiversitat molt important per tal de mantenir la sostenibilitat ecològica a la nostra illa, tal com han recordat des del partit. La denúncia es basa en diferents punts, des de la irregularitat en l’adjudicació del projecte, fins a l’incompliment de directives europees. Una de les directives europees que vulnera el projecte és la directiva d’Ocells i d’Habitats, que són d’obligat compliment, i estan transposades a l’ordenament jurídic espanyol mitjançant la Llei 42/2007, del patrimoni natural i la biodiveristat, que té caràcter de llei bàsica estatal.
En aquest sentit, Joan Josep Pasqual president d’Esquerra Republicana a Palma, ha dit que: “l’objectiu de la denuncia és que s’aturin les obres començades a ses Fontanelles, i que es retorni a l’estat natural de la zona”. Pasqual, també ha afegit que: “a la denúncia presentada es veu clarament que hi ha hagut moltes irregularitats des de l’inici, i consideram que si no s’aturen les obres, els fets que es denuncien poden ser constitutius de delictes relatius a l’Ordenació del Territori i l’Urbanisme i a la protecció dels recursos naturals i al Medi Ambient”.
Per la seva part, Joan Lladó, president d’Esquerra Republicana a Mallorca, ha dit que: “el projecte a part de destruir un espai natural ric en biodiversitat, significa un altre cop més a la petita i mitjana empresa arrelada al teixit urbà de la ciutat i que prou embats està rebent amb el govern de Bauzá en forma d’impostos i desregulació horària”. En aquest sentit, Lladó ha afegit que: “El nostre model de ciutat, és el model de ciutat de mediterrània, on les botigues estan arrelades a escala arquitectònica, social, cultural i econòmic a l’entorn, i no un model de centres comercials de grans transnacionals, que és el que pretén ser Palma Springs”.
ERC registra a la Fiscalia una denúncia per aturar la destrucció de ses Fontanelles
14/01/15 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
VOTAU A QUI VOLGUEU.....PERO MAI EN BLANC O NUL......I PER SUPOSAT, MAI NO ANAR A VOTAR. NO FEU EL JOC ALS GRANS.....
Jajajjaj Llado forever!!
Massa tard per aquesta comèdia. Jo ja he decidit votar a Podem a les autonòmiques i en blanc a les municipals.
Em podeu dir quines altres iniciatives han pres al llarg de la legislatura aquests dos de la foto? A més de seguir cobrant del partit, és clar.
En BIEL BARCELÓ la va cagar..... Bé, i en JOAN LLADÓ també. Molt d'acord amb el que dius: els militants i votants d'ERC i MÉS els havíem dit que fessin una cosa i ens han pres pel 'pito del sereno'. Pel maig també me passaré pel 'pito del sereno' en Lladó i, especialment, en Barceló. :)
Qui són aquests dos de la fotografia?
Els mallorquins fotrem un vot de càstig rotund a ESQUERRA i PSM (MÉS). Aquests dos partits quedaran ben tocats. Això que feren NO es fa! Els seus simpatitzants els havíem ordenat una cosa (unitat) i feren completament el contrari del que els havíem dit (separació). És una llàstima, ja que així guanya l'espanyolisme. Molta gent els castigarà. Molta.
Ara, ara, que venen eleccions, ai LLadó, no has fet res tot aquest temps i ara mous el cul. pobret. Arribes tard.
Bén fet. Jo repartiré els meus vots entre MÉS i ER.
Al manco ells fan riure i d'altres fan plorar, què és millor?