La coalició Més per Mallorca s'ha solidaritzat avui amb l’activista animalista Aida Cortecero, sotmesa a judici a Inca per haver participat a una protesta antitaurina del passat estiu a la capital del Raiguer i acusada de resistència greu a l'autoritat.
El regidor de la formació a la ciutat, Andreu Caballero, ha estat una de les devers trenta persones que han acudit als jutjats d’Inca per a expressar el seu suport a Cortecero.
Per la seva banda, el diputat David Abril considera que aquest és un nou “judici polític”, i que “no és de rebut que la justícia no faci res contra els organitzadors de corredures de bous en què es deixa participar com a públic a menors d’edats, o a les administracions que les emparen o subvencionen, i en canvi es vulgui jutjar i així, fer por, al col·lectiu de gent antitaurina”.
“Tanmateix, cada vegada som més els qui estam en contra de les corregudes de bous, perquè la tortura no és art ni cultura”, ha expressat Abril, qui ha recordat que la lluita antitaurina és pacífica, com ha dit que va ser el paper de l'activista a la protesta d’Inca per la qual se la jutja.
Moixos
Per altra banda, el grup MÉS ha registrat dues preguntes parlamentàries, l'una relativa a les gestions del Govern davant l’allau de queixes ciutadanes per l’estat dels moixos custodiats per l’entitat Natura Park. L’altra versa sobre la responsabilitat del Govern en matèria d’animals domèstics abandonats o extraviats.
Segons Abril, “el Govern no es pot desentendre d’una competència, la de la custòdia, que els Ajuntaments deleguen a entitats com Natura Park i se’n desentenen: el Govern ha de supervisar aquestes qüestions”, ha afirmat.
En relació amb això, la Federació d'Entitats Locals de Balears (FELIB) ha volgut defensar la Fundació Natura Park, amb la qual nombrosos ajuntaments hi tenen firmats convenis de col·laboració i de qui han dit que “realitza un servei molt eficaç, cercant sempre el benestar dels animals”.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Simplemente deseo que todo esto se arrecle lo antes posible por el bien de los animalesque son los perjudicados