TW
2

A la barra per defensar les llibertats d'expressió i reunió i els drets dels animals. En aquesta situació es troba l'activista Aida Cortecero, qui ha d'acudir el dimarts 13 de gener a un judici a Inca per suposada resistència greu a l'autoritat.

Cortecero prengué part el passat estiu d'una concentració antitaurina a la capital del Raiguer, en la qual el seu entorn critica que va ser identificada i posteriorment perseguida per la Guàrdia Civil.

Defensen que ella no féu altra cosa que romandre al seu lloc i defensar les seves idees de manera pacífica, però un informe policial “plagat d'invents i mentides” la col·loca a ella com a incitadora d'agressions als agents i resistint-se a ser identificada, afirmacions “absolutament falses, la qual cosa és a més demostrable”, indiquen aquestes fonts.

“Això és un atac de les autoritats, tant locals com de delegació de govern per fer callar mitjançant caps de turc, la protesta contra la tortura i l'activisme a peu de carrer. Ens volen calladets i a casa, mentre ells perpetren tranquil·lament les seves injustícies quotidianes”.

Notícies relacionades

En aquest sentit es realitza una crida a tot l'activisme mallorquí perquè doni suport a la jove i es concentri solidàriament amb Cortecero el pròxim dimarts a les portes del jutjat número 1 d'Inca, poc abans del migdia, amb el lema 'Activisme no és terrorisme. Prou invents policials'.

Dades que no quadren
Entre els fets inversemblants d'aquella jornada reivindicativa hi ha que els agents denunciaren que la jove s'havia negat a presentar el seu DNI, quan les dades personals de l'activista estaven en poder de les autoritats de forma prèvia.

Relaten que en apropar-se el responsable de la Guàrdia Civil, ella mateixa s'hi va avançar per a identificar-se, que de fet l'acte se saldà sense cap comunicació de lesions ni cap detingut per agressió; quelcom que queda acreditat en la gravació que els mateixos antitaurins feren de la protesta.

“Aida sempre ha donat la cara pels més febles d'una manera admirable, ens criminalitzen simplement per protestar, i en tocar-ne a una ens toquen a totes”, expliquen els convocants a anar als jutjats.

Finalment, insten a aquell que vulgui a contribuir amb les despeses legals i possibles penes de multa que es poden imposar a l'activista a fer una aportació al compte de l'entitat ICA animalista a BMN: 2051-0057-14-1070004286.