Montoro a l'arribada a la reunió. | Zipi

TW
5

El conseller d'Hisenda i Pressuposts, José Vicente Marí, ha assegurat aquest dimarts que veu «positives» les mesures que el ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, li ha traslladat al si del Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF) i que suposen un estalvi extra de 75 milions d'euros, després que el deute del fons de proveïdors i del Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA) passi a tenir un tipus d'interès zero.

En declaracions a Europa Press, Marí ha precisat que aquest estalvi de 75 milions s'afegeix al de 133 milions d'millora del finançament anunciada pel president del Govern, José Ramón Bauzá a finals del mes passat.

A més, ha anunciat que el nou repartiment de la recaptació de l'impost sobre dipòsits bancaris, que passarà a la Comunitat Autònoma suposarà un ingrés de 6,7 milions d'euros.

Així mateix, ha expressat que el FLA de 2015 cobrirà els venciments a banca nacional, que abans els havien de pagar les comunitats autònomes, motiu pel qual ha incidit que les mesures adoptades «són positives».

Encara que des Balears es demana la modificació del sistema de finançament, i això no s'ha abordat en el Consell, Marí ha dit que la millora es produeix «en comptes de pel costat de l'ingrés pel de la despesa» i que servirà per «complir millor l'objectiu de dèficit de 2015».