La presidenta del PP de Madrid, Esperanza Aguirre, s'ha posat avui a disposició del president del partit i del Govern, Mariano Rajoy, per ser candidata a la batlia de Madrid en les pròximes eleccions, però ha dit que no vol fer-se «de pregar per res».
Aguirre s'ha expressat així en la roda de premsa posterior al Comitè de Direcció el seu partit, l'últim que se celebra aquest any, on ha dit que es posa a disposició del PP per si pot «ser d'utilitat» i ha expressat el seu suport a Ignacio González com a candidat a la Comunitat de Madrid.
«No em vull fer de pregar per res, si els que han de decidir pensen que jo puc ser un actiu per al PP en qualsevol dels llocs que pensin que pugui ser d'utilitat, per descomptat jo estic a disposició», ha assenyalat en referència al president del Govern, Mariano Rajoy, a qui ha traslladat ja «personalment» aquest missatge.
És la primera vegada que Esperanza Aguirre s'ofereix tan explícitament a Rajoy per ser candidata a l'Alcaldia de Madrid, ja que, en ser preguntada sobre aquest assumpte, contestava reiteradament el mateix: «estic a la reserva».
Al setembre de 2012, Aguirre va anunciar, en una roda de premsa convocada d'urgència i per sorpresa, que abandonava la primera línia de la política i dimitia com a presidenta de la Comunitat de Madrid.
I ara, després de dos anys a la «reserva» -encara activa en els mitjans de comunicació-, es mostra disposada a encapçalar la candidatura del partit a l'Ajuntament de Madrid en les eleccions municipals del pròxim mes de maig.
Pel que fa al moment en què la direcció del seu partit designarà els candidats, Aguirre ha restat importància a aquest fet en assenyalar que el de menys és quan es produeixi l'elecció, perquè l'important és «encertar en les persones que vagin a defensar millor els principis i valors del partit ».
«Si es vol nomenar persones que no siguin prou conegudes potser seria tardà però no sembla que sigui el cas", ha comentat.
Preguntada per la seva «tardança» a l'hora de posar-se a disposició del partit, Aguirre ha opinat que no ha trigat tant, entre altres coses, perquè porta «moltíssim temps» dient que està «a la reserva».
D'altra banda, ha mostrat el seu suport a Ignacio González com a candidat del PP a la Presidència de la Comunitat de Madrid en les pròximes eleccions, per la seva «solvència personal i política, per preparació, per experiència, dedicació i eficàcia».
Unes qualitats que, segons ell, el fan ser «el millor candidat a la presidència de la Comunitat de Madrid», ha conclòs.
En l'actualitat el PP és l'únic partit amb representació a l'Ajuntament de Madrid que encara no ha triat candidat per a les eleccions del pròxim mes de maig, després que l'alcaldessa, Ana Botella, renunciés a presentar-se en setembre.
Per part del PSM, encapçalarà la candidatura el diputat a l'Assemblea de Madrid Antonio Miguel Carmona; per IU, el també diputat autonòmic Mauricio Valiente, i per UPyD tornarà a presentar l'actual portaveu del grup municipal, David Ortega.
En els últims mesos han sonat com a possibles candidats del PP a l'Ajuntament, a més de la pròpia Aguirre, la delegada del Govern a la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, i vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría.
Aguirre s'ofereix a Rajoy per ser candidata a la batlia de Madrid
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Pero aquesta mamandurria no s' habia retirat de la politica !!!!!!