Imatge de Can Alcover el 16 de novembre on es presentaren els candidats.

TW
29

MÉS haurà de refer les llistes aprovades en les primàries del partit per excloure els representants d'Esquerra que van resultar elegits. En qualsevol cas, aquest procés no es farà fins a l'abril, que és quan s'han de presentar les llistes davant la Junta Electoral. De fet, MÉS encara confia a poder mantenir algun dels noms si abandonen Esquerra.

Les representants d'Esquerra Cathy Sweeney i Maria de Lluc Bauzà havien ofert una roda de premsa aquest dilluns per lamentar que MÉS no s'hagi pronunciat a la seva petició de disculpes compartides i ha lamentat que la coalició encara no els hagi comunicat oficialment la ruptura de l'acord aconseguit en el seus dies. «No entenem que el PSM no ha volgut crear cap comissió de negociació per resoldre el conflicte», denunciaren.

Notícies relacionades

No obstant això, a MÉS ja no volen seguir parlant d'aquest tema. El coordinador de la formació, Biel Barceló, ha assegurat que l'assumpte ja està tancat. «No hi ha res a negociar», ha dit Barceló. Segons ell, Esquerra volia confeccionar la llista d'acord amb quotes per partit, però va precisar que MÉS està per sobre de les quotes. «Ells van entrar a MÉS i coneixien quines eren les condicions i les circumstàncies i una d'elles era superar d'una vegada per totes la concepció de partits».

L'executiva de MÉS s'ha reunit aquest dilluns per primera vegada després que Esquerra decidís apostar per seguir a la coalició el passat 7 de desembre. Però a la coalició que lidera Biel Barceló ja donen per tancat l'assumpte. Ni tan sols han abordat aquest assumpte en una reunió en què s'han analitzat les línies bàsiques del que serà l'estratègia de la formació davant les eleccions autonòmiques i municipals.