El cap d'SFM havia estat requerit pel magistrat. | Joan Torres.

TW
2

El gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), José Ramón Orta, ha comparat l'adquisició sense concurs de tretze unitats de tren durant l'última legislatura del Pacte, per 75,8 milions d'euros, amb l'adjudicació presumptament 'a dit' del velòdrom Palma Arena.

Recordem que aquesta construcció, duta a terme en l'últim mandat de Jaume Matas (2003-2007), està sent investigada arran d'un sobrecost de més de 50 milions públics.

De fet, una peça d'aquesta extensa causa ha enviat l'expresident balear a presó, i una altra investiga tot el relacionat amb l'Institut Nóos, dirigit per Iñaki Urdangarin i el seu exsoci, Diego Torres.

Notícies relacionades

Transparència
En declaracions als mitjans després de declarar com a testimoni en la causa que indaga un suposat desviament de fons en la compra dels trens, i per la qual ja anaren als jutjats els antics responsables de Mobilitat del Pacte, Orta ha asseverat que aquesta operació havia d'haver-se portat mitjançant un procediment obert.

Segons el seu parer, aquest procés obert també hauria d'haver-se fet en la contractació directa dels arquitectes que van dirigir les obres del Palma Arena, Jaime i Luis García Ruiz, o l'enginyer inicial de la construcció, Ralph Schürmann.

«És una contractació que havia d'haver estat oberta a tots els arquitectes del món», ha etzibat l'alt càrrec del PP.

«No hagués estat millor?», ha incidit el testimoni, recriminant que la Conselleria de Mobilitat adjudicàs l'adquisició dels trens a una determinada empresa -CAF- per raons de dependència tècnica i això ho justificàs «en un foli i un quart».