El fiscal ha tingut en compte la circumstància agreujant de reincidència en els delictes de prevaricació, frau a l'administració i malversació. | Efe
El fiscal Anticorrupció Pedro Horrach demana una condemna d'11 anys de presó per a l'expresident del Govern Jaume Matas, per diversos presumptes delictes de corrupció en beneficiar amb uns 2,5 milions de fons públics a l'Institut Nóos que presidia Iñaki Urdangarin.
En l'escrit de qualificació que ha lliurat avui al jutge José Castro, el fiscal sol·licita l'obertura de judici oral pel cas Nóos contra catorze persones per les quals reclama un total de 107 anys de presó, començant pels dos principals socis de l'Institut Nóos, Urdangarin i Diego Torres; l'esposa del segon, Ana María Tejeiro, que va ser responsable de personal del mateix i un germà d'aquesta, Marco Antonio Tejeiro, que va ser comptable.
Per a Matas demana que sigui jutjat per presumpta malversació de cabals públics en concurs amb un delicte continuat de prevaricació i falsedat en document públic (8 anys), així com per un delicte continuat de frau a l'administració (3 anys).
Reclama a més 20 anys d'inhabilitació absoluta per a l'expresident, que ja està a presó condemnat per corrupció, i 10 anys d'inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic.
Per fixar les penes que sol·licita per a Matas, el fiscal ha tingut en compte la circumstància agreujant de reincidència en els delictes de prevaricació, frau a l'administració i malversació.
Altres acusats
El fiscal acusa també a l'exdirector general d'Esports José Luis 'Pepote' Ballester, amic personal d'Urdangarin i la seva dona, per a qui demana una condemna de 2 anys de presó, altres 2 d'inhabilitació absoluta i 2 més d'inhabilitació per a càrrec públic.
Si escau, per calcular la pena que sol·licita, el fiscal ha tingut en compte l'atenuant molt qualificat de col·laboració amb la Justícia perquè es va posar a disposició del jutjat instructor per ajudar a la recerca, reconeixent la seva participació en els fets.
Per a l'exdirector de la Fundació Illesport de Balears Gonzalo Bernal, el fiscal demana 8 anys de presó; per l'exdirector de l'Institut Balear de Turisme (Ibatur), Juan Carlos Alia, 4 anys de presó i 9.000 euros de multa, i per l'exsecretario d'Ibatur Miquel Àngel Bonet, 5 anys i 6 mesos de presó i multa de 9.600, tenint en compte l'agreujant de reincidència.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ès una atribució que tenen els presidents, batles i majories de cambra. Si miram tan prim, també ès un robatori tot lo que se ha concedit a qualsevol ONG, beques, subvencions, etc. La qüestió ès que amb en Matas, UM i altres, els jutges començaren prevaricant i ara tenen una bolla de neu que no saben aturar. No saberen aturar la demagògia judicial den Castro.