Preocupació entre les famílies del centre de la Soledat per l'estat de les instal·lacions. | Jaume Morey.

TW
0

Proposta per les Illes (PI) explica l'actual situació de deficiències estructurals a alguns centres escolars públics i de canvis sobtats als organigrames directius amb el fet que la Conselleria d'Educació en particular, i el Govern en general, s'han passat tres anys i mig obsessionats amb una única mesura: “l'obligatòria implantació” del TIL.

El partit que presideix Jaume Font s'afegeix a les crítiques que aquests dies està rebent l'executiu per diferents problemàtiques a les escoles, la majoria de les quals tenen a veure amb una manca d'inversió en reformes, manifestada per incidències que semblen més aviat estructurals que no pas puntuals.

“Les infraestructures escolars són en massa casos deficients. Una important partida econòmica s’ha destinat a aplicar un decret que fins i tot els tribunals han rebutjat, mentre s’han deixat de destinar doblers al manteniment de les escoles, millores estructurals i una plantilla que garanteixi una educació de qualitat”, critiquen fonts de la formació.

Notícies relacionades

En aquest sentit, veuen que les “autopistes de l’educació” promeses pel part del Govern Bauzá han deixat pas a unes altres conseqüències evidents. “La Conselleria només posa pegats, com ho demostra que 200 alumnes del CEIP La Soledat rebin classe fora de les seves aules per decisió del professorat”.

Segons el PI, és impossible un mínim de planificació a una conselleria com l'educativa. Creuen que hi ha hagut altres prioritats, i que els canvis de conseller i d'equips de confiança respectius -tres en poc més de tres anys- no hi han ajudat.

“Aquests no estan essent dies normals als centres educatius com el de la Soledat. Aquest no és un curs normal, ni aquesta una legislatura normal”, emfatitzen.