Un informe del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient desaconsella les prospeccions sísmiques de la petroliera Cairn Energy en el Golf de València pel seu potencial afecció negativa a la fauna marina de la zona.
L'informe l'estudi d'impacte ambiental de la «Campanya d'adquisició sísmica 3D en els permisos B, G, AM · 1 i AM · 2 al golf de València», elaborat per la Direcció General de Sostenibilitat de la Costa i el Mar, ha estat difós avui per la plataforma cívica Aliança Mar Brava.
Les prospeccions són promogudes per Cairn Energy, a través de la seva filial Capricorn Spain Limited, en una àrea de gran valor ecològic enfront de les costes d'Eivissa i Formentera i Comunitat de València.
L'informe va ser sol·licitat per l'Àrea d'Indústria i Energia de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana, dependent del Ministeri d'Indústria i Energia ia través del qual s'ha centralitzat el procés d'informació pública de l'estudi d'impacte ambiental.
La Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental és el departament del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient encarregat d'elaborar la Declaració d'Impacte Ambiental del projecte, el termini d'elaboració venç el pròxim dia 10.
En el seu informe, la Direcció General de Sostenibilitat de la Costa detalla les espècies de cetacis, tortugues i aus marines presents a la zona que es veurien afectades, totes protegides, i conclou que la motivació de l'informe negatiu es basa en els valors naturals de la zona i en la presència d'espais i espècies protegits.
Des del seu punt de vista, l'alternativa desitjable és no fer la prospecció sísmica en àrees de presència de cetacis sensibles i espècies protegides.
Tenint en compte «l'enorme superfície» en la qual es vol treballar i l'ampli període temporal, «es considera que la potencial afecció negativa sobre la fauna marina present a l'àrea d'actuació, és d'una magnitud suficient com per desaconsellar que es desenvolupi el projecte ».
Recorda que la campanya sísmica es porta a terme dins de la zona proposada com ZEPIM «Corredor de migració de cetacis de la Mediterrània», de manera que s'inclina per l'alternativa «zero» o de no actuació, ja que es tracta d'un corredor únic d'alta importància per a mamífers i tortugues marines (tots protegits per la legislació europea, nacional o autonòmica i per diferents convenis i acords internacionals ratificats per Espanya)».
Fa especial èmfasi en la presència permanent de cetacis i d'altres espècies, com la tortuga.
Independentment de l'època de l'any en què es plantegi realitzar la campanya sísmica, «sempre rebran un impacte difícil de minimitzar».
Recorda, d'altra banda, que totes les espècies de cetacis, tortugues i aus marines presents en aquest àmbit geogràfic estan protegides per convenis i acords internacionals i normativa comunitària, nacional i autonòmica.
Conclou que el projecte «no és compatible amb els objectius establerts en la legislació de protecció de la biodiversitat ni els objectius de la llei de protecció del medi marí i de les estratègies marines».
Informe desfavorable d'Agricultura a les prospeccions del Golf de València
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A mem si en faran cas, o si tendran barra de destituïr els responsables de l'informe...