El president de l'OCB Jaume Mateu -esquerra- ha col·laborat llargament amb Tomeu Martí. | R.L.

TW
7

L'Obra Cultural Balear (OCB) felicita l'activista, periodista i escriptor Tomeu Martí, després de rebre aquest el Premi d’Actuació Cívica de la Fundació Carulla, un reconeixement que segueix al Premi 31 de Desembre Josep M. Llompart que l'entitat cultural illenca li concedí l’any passat.

L'organització destaca que l'últim guardó a Martí fa conèixer i distingeix la tasca “generalment poc coneguda, sovint anònima però exemplar, de persones que han actuat i actuen al servei de la identitat nacional” en els diversos àmbits de la vida i de la relació humana, com poden ser l'ensenyament, els mitjans de comunicació, les ciències, l'art, la cultura popular, la música, el teatre, l'economia, el dret, l'acció social i cívica, etc.

Notícies relacionades

Enguany, un jurat format per Antoni Bassas, Jordi Carulla-Ruiz, Carles Duarte, Vicent Partal i Damià Pons, decidí de premiar, entre d’altres, Tomeu Martí i Florit, activista cívic, gestor cultural, periodista i escriptor, pel seu “compromís amb la defensa i la promoció de la llengua, la cultura i els drets nacionals de les Balears, en el marc dels Països Catalans”.

L'OCB remarca que el camí de Martí “ha estat constant i intens al llarg de més de vint-i-cinc anys”, i que en aquest temps s'ha implicat amb gairebé totes les organitzacions i tots els moviments de reivindicació lingüística i política amb objectius de país que s’han creat i han actuat a Mallorca.

Entre aquestes fites destaquen les de Crida a la Solidaritat, Bloc Nacionalista d’Estudiants, Casal Independentista de Mallorca, Joves de Mallorca per la Llengua, Alternativa per Mallorca i Grup Blanquerna. Martí també ha estat director de campanyes, coordinador i vicepresident de l’Obra Cultural Balear. A l’actualitat és director de la ràdio Ona Mediterrània.