TW
4

La infanta Cristina seguirà imputada per dos delictes fiscals en el cas Nóos, però no per blanqueig de capitals, segons han apuntat fonts judicials.

En tot cas, no és segur que la germana del rei s'hagi d'enfrontar a un judici per aquesta causa. L'anomenada doctrina Botín pot impedir que algú amb una sola acusació popular en contra s'hagi d'asseure a la banqueta per delicte fiscal.

Notícies relacionades

D'aquesta forma, Cristina de Borbó podria evitar haver d'assistir com imputada en un judici oral, perquè en contra seva just hi ha personat el sindicat ultradretà Manos Limpias.

Ara, la Fiscalia Anticorrupció i les acusacions particulars i popular podran formular acusació contra ella i demanar que sigui jutjada.

Els magistrats Mónica de la Serna, Juan Jiménez i Diego Gómez Regne han arxivat la imputació per blanqueig de capitals que també havia plantejat el jutge instructor, José Castro.

En una interlocutòria dictada avui per unanimitat dels tres jutges, la secció segona de l'Audiència provincial ha resolt els catorze recursos d'apel·lació presentats per les parts personades en el cas Nóos l'escrit amb el qual el jutge Castro va concloure la instrucció el passat 25 de juny.

La secció segona estima parcialment els recursos de la Fiscalia i de la defensa de la infanta, en arxivar el delicte de blanqueig.

Urdangarin
A més, la interlocutòria afegeix el delicte de blanqueig a les imputacions contra Iñaki Urdangarin, Diego Torres i Ana María Tejeiro. Aquesta nova imputació per al marit de la infanta suposa que està acusat de nou delictes: prevaricació, frau, tràfic d'influències, malversació, frau a Hisenda, falsedat, estafa, falsificació i blanqueig.

En total, Urdangarin sumava 24 delictes i des d'avui són 25: cinc delictes de prevaricació, 5 de frau, 5 de tràfic d'influències, quatre de malversació, dos contra Hisenda, un de falsedat, un d'estafa, un de falsificació i un altre de blanqueig.