El GOB ha informat aquest dimecres que en uns dies remetrà una denúncia davant la Comissió Europea per les fumigacions contra la processionària realitzades a Mallorca amb l'insecticida Dimilin, per incomplir la normativa comunitària referit a aquest assumpte.
En un comunicat, el Grup d'Ornitologia Balear i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha assenyalat que la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori i el Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient han actuat de manera «greument irresponsable» en autoritzar i executar la campanya de fumigació aèria a Mallorca.
El GOB relata que la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori va sol·licitar una autorització excepcional al ministeri per fumigar amb aeronaus amb l'insecticida Dimilin (diflubenzuron).
No obstant això, els ecologistes mantenen que «no hi havia lloc» per a tal autorització excepcional, ja que per controlar la població de processionària hi ha altres mètodes alternatius de menor impacte per a la salut humana i el medi ambient.
El GOB va sol·licitar l'anul·lació d'aquesta autorització, si bé el «ministeri se sacseja la seva responsabilitat i la fa recaure íntegrament a la conselleria», segons una carta enviada al grup ecologista per part del secretari general del ministeri.
Els ecologistes recorden les nombroses queixes veïnals dels últims dies per aquesta fumigació i han posat de manifest la manca de control sobre «la dispersió i deriva del plaguicida, que en molts casos ha acabat sobre d'horts, jardins, cases, escoles i fins i tot persones».
L'escàndol de les fumigacions arriba a la Comissió Europea
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Cañete comisari de medi ambient unió europea no farà res, és del PP.
Ho haurien d'amollar per les televisións estatals. Que s'en adonin els genovesos de que a la colònia ultra-marina de. Balears, a falta de TIL. fumiguen els escolars.
Ben fet. Que en Gabi Compañero fumigui els seus fills per demostrar que el verí "és beneficioso", com va tenir collons de dir ahir. Per què no fa com el seu admirat ministre franquista Fraga, que es va posar en remull a la platja per demostrar que la central nuclear no hi feia mal?
L'any 1977, la urbanització de la Dragonera ja era cosa dada i beneïda, però una acció, partida d'un grup de mallorquins, de denúncies damunt la premsa europea (tot i la prohibicií i la persecució del govern espanyol) va salvar la nostra Dragonera. Va costar molta de feina, però accions com ara aquesta eren molt més difícils aleshores que no ara. Què me'n deis, d'una campanya semblant damunt la premsa europea actual? Sobretot als països emissors de turisme cap a Mallorca. Que els turistes sàpiguen on van. Sé cert que seria una acció molt eficaç. Es tractaria de posar-s'hi, diligentment. Tampoc no seria cap feinada de l'altre món; només ordre, una certa organització i constància,i de seguiment.
Espera que els turistes alemanys, o els alemanys residents a Mallorca, se'n temin. Jo atacaria per aquí.
Si hem d'esperar a una UNió Europea on els comisaris són socialistes i conservadors estam ben arregalts, un cas esponerós fou el grec Stavros Dimas un comisari de Medi Ambient que li importava un rava el medi Ambient. El de Medi Ambient ara és Cañete, un pperiano amiguet de molts mallorquins peperos. No hi ha res a fer.
Brutal, tots els que ens governen actualment són d'una irresponsabilitat brutal. El pitjor és que la seva cara dura per aguantar mentides sense despentinar-se i la seva prepotència de "jo tot ho faig bé encara que menteixi quan ho dic" encara supera la seva irresponsabilitat i ignorància.