TW
0

La Federació de treballadors de l’ensenyament de la UGT (FETE-UGT) considera que la Conselleria d'Educació fa propostes sense acabar de concretar-les, la qual cosa demostra la manca de voluntat real d'arribar a un acord de recuperació dels drets dels docents.

"Tot són futuribles i propostes a estudiar però sense concretar res" ha dit la secretària general de FETE-UGT, Maria Alarcón, qui mostra "sorpresa" pel poc marge de maniobra de negociació que ha manifestat la consellera Núria Riera i el menyspreu que això suposa cap a la Mesa Sectorial.

"Sembla que tot s'ha de tractar a la Mesa General de funció pública. Els pressuposts d'Educació els fa el conseller d'Hisenda", afirma la líder sindical.

Recuperar el terreny perdut
D'altra banda, el sindicat reclama que es compleixi la promesa feta pel president José Ramón Bauzá aquesta setmana al debat sobre l’estat de la Comunitat i es retorni part de l’esforç fet pel col·lectiu docent aquests darrers anys per superar la crisi, derogant el decret 5/2012 d’1 de juny de 2012 que contempla mesures que segons els representants dels treballadors són les causants de les retallades que pateixen els seus afiliats i el sistema educatiu de les Illes en general.

FETE-UGT entén que si es poden baixar tots els imposts és que el Govern té capacitat normativa i no cal mantenir les retallades.“Bauzá diu que vol tornar part de l’esforç fet pels ciutadans per superar la situació de crisi econòmica. Si això és veritat és hora de valorar l’esforç del col·lectiu docent”, ha declarat Alarcón.

El decret esmentat inclou l’augment de ràtios, l’augment de l’horari lectiu a secundària, la congelació de sexennis i altres complements, la no substitució immediata de les baixes i la suspensió del complement econòmic de la prestació per incapacitat temporal entre d’altres mesures.

Alarcón també ha recordat que hi ha altres qüestions per resoldre com són el pagament dels sexennis als funcionaris docents interins i de la part devengada de la paga extra de 2012, amb sentències que així ho reclamen.