Marta Silva, misser de l'Estat a la sortida del Tribunal Constitucional. | Angel D

TW
21

El Tribunal Constitucional espanyol (TC) paralitza la consulta catalana del 9 de novembre després d'admetre a tràmit els recursos d'insconstitucionalitat presentats pel Govern de Mariano Rajoy aquest dilluns.

El Ple de l'Alt Tribunal, presidit per Francisco Pérez de los Cobos, ha decidit admetre a tràmit els recursos i això suposa a efectes pràctics la immediata suspensió de la Llei de consultes com del Decret de convocatòria. Dels 12 membres del Ple tots ells s'han mostrat favorables a admetre els recursos a tràmit. Això significa que la Llei i el Decret queden en suspensió per un periode màxim de cinc mesos. 

L'Alt Tribunal havia convocat per aquest dilluns horabaixa un Ple extraordinari a partir de les 18.30 hores per abordar aquesta qüestió.

Enquesta

597 vots

0%
0%
0%