Una pintada en defensa dels docents i de la vaga del 15 de setembre. | J. Morey

TW
8

Els directors dels centres públics d'educació infantil i primària d'ADIPMA ha assegurat que no estan d'acord amb la política educativa de la Conselleria d'Educació. Els directors, que formaren part dels serveis mínims, han volgut respondre a la Conselleria que assegurà que els docents que no van fer vaga donen suport a les polítiques de Bauzá.

Els directors, que qualifiquen de “caòtica” la situació que viuen els centres, han recordat que molts de centres educatius “no tenen els seus projectes TIL aprovats”. A més, es queixen que s'han hagut d'assabentar pels mitjans de comunicació del cessament dels inspectors interins.

Els directors també han assegurat que les instruccions per a aquest curs “no tenen en consideració” les directrius de la LOMQUE, que enguany es comença a aplicar als nivells de 1r, 3r i 5è. Aquest fet, segons els docents “genera incertesa” perquè el nou currículum es publicà el juliol.

Els directors han considerat que la convivència de dues lleis i del TIL fa que a l’hora d’elaborar els horaris “es produeixin moltes discrepàncies i que els criteris pedagògics hagin de passar a darrer terme”. Finalment, també volen denunciar que “la manca d’actitud negociadora dels representants de la Conselleria cap als equips directius i cap a tota la comunitat educativa en general”.

No a la imposició
Els directors han considerat que l'experiència ens ensenya que “els projectes educatius que neixen des de la imposició, a base de decrets i lleis i que no compten amb el suport dels professionals que els han de desenvolupar són projectes que tenen moltes probabilitats de fracassar”.

Els equips directius, per tot això, “no estan d’acord amb la política educativa” del Govern Bauzá i, una vegada més, demanen als seus representants, “un diàleg real, consens i respecte a l’autonomia pedagògica, d’organització i de gestió, així com autonomia per elaborar, aprovar i executar un projecte educatiu i lingüístic que tengui en compte les característiques de l’entorn social i cultural dels centres, tal com s’està fent a totes les escoles de les Illes Balears”.