Dos ciutadans a favor del 'sí' tornen a casa després de la derrota a les urnes. | RUSSELL CHEYNE

TW
4

El Govern creu que la victòria del 'no' al referèndum escocès fa palès que «la unió és bona per a tots».

Després d'explicar els acords del Consell de Govern, la portaveu, Núria Riera, ha mostrat «respecte» de l'Executiu autonòmic per la decisió presa pels ciutadans d'Escòcia, malgrat que ha afegit que «aquest tipus de processos no corresponen al nostre país».

«La nostra legalitat no recull aquest tipus de processos en la nostra Constitució», ha volgut deixar clar Riera. «El procés a Escòcia ha mostrat que la unió és bona per a tots», ha reiterat.

PSIB
D'altra banda, el diputat socialista per Balears al Congrés, Pablo Martín, ha assegurat que “Escòcia ha triat l'opció correcta des d'un punt de vista global”.

Notícies relacionades

El socialista ha destacat que és important “no posar fronteres sinó que cal estar units”. I ha afegit que “la situació d'Escòcia és diferent de la del nostre país”, en clara referència al procés sobiranista català. Segons Martín la via per solucionar el conflicte català és “reformar la Constitució i crear un estat federal”.

MÉS
El líder del PSM i portaveu del grup Més per Mallorca al Parlament, Biel Barceló, ha destacat que el referèndum d'Escòcia ha estat una "lliçó de democràcia per a l'Estat espanyol".

El cap nacionalista ha recordat les paraules de Cameron en les quals ha dit que, com a demòcrata, tenia la convicció i el deure de convocar aquest referèndum. "Que n'aprengui el senyor Rajoy, que queda en entredit amb les paraules de Cameron", ha opinat Barceló.