La consellera Camps ha tornat a insistir al Parlament que segueix oberta al diàleg. | Joan Torres.

TW
13

La consellera d'Educació, Joana Maria Camps, ha assegurat que negocia «amb els representants democràtics» dels docents, però no ho farà «amb els més radicals» de la comunitat educativa, en referència a l'Assemblea de Docents, com li exigeix l'oposició.

«Jo dialog», ha subratllat Camps al Parlament en resposta als retrets de l'oposició, que han acusat el Govern del PP de perpetuar el conflicte educatiu amb una actitud intransigent de defensa del Tractament Integrat de Llengües (TIL) que ha provocat la vaga d'ahir i les diferents jornades d'aturades del curs anterior.

No obstant això, la consellera ha afirmat que «160.000 alumnes han començat el curs de forma adequada» malgrat la vaga, i que «els serveis mínims han funcionat».

«Totes les escoles d'aquestes illes tindran durant el curs els recursos adequats», ha incidit Camps, que ha considerat habituals els «desajustaments» de l'inici de curs i ha criticat l'oposició remuntant-se a les retallades del Govern de Rodríguez Zapatero i al·ludint també als que s'apliquen a Andalusia.

TIL i recursos
En el torn de preguntes al Govern, la diputada del PSOE-Pacte per Eivissa, Esperança Marí, ha ressaltat que el curs 2014-2015 «torna a no ser normal» perquè, a part de l'enfrontament pel TIL, «falten professors i hi ha substitucions sense cobrir».

Marí ha assenyalat també que s'ha produït una accentuada «reculada» en l'atenció a la diversitat i ha confiat que els votants castiguin la política educativa del PP en les properes eleccions autonòmiques.

En la mateixa línia, el portaveu adjunt del PSIB, Vicenç Thomàs, ha posat l'accent que el Govern ignora el clam en favor de la negociació amb els docents.

«Duen tres anys intentant acabar amb l'educació pública», ha assegurat Thomàs, que ha considerat que el Govern «fa el ridícul» quan s'atribueix el suport dels professors que no van secundar la vaga d'ahir, com va fer el secretari autonòmic d'Educació, Guillem Estarellas.