nubes dispersas
  • Màx: 20°
  • Mín: 14°
19°

MenorcaEdu21 presenta avui en societat el primer Pacte Educatiu de Balears

Resum del Pacte que proposen. Document aprovat a l'assemblea del 28 de juliol. | MenorcaEdu21

MenorcaEdu21 presenta avui a les 20.15 hores dins de les seves Jornades d'Estiu el primer Pacte Educatiu de Balears que neix des de la base, és a dir, des de les famílies, els estudiants, els docents i la societat civil implicada en l'educació.

Després de dos anys de feina es presenta aquesta nit a la Sala Multifuncional des Mercadal el document de trenta-set pàgines que recull com ha de ser un sistema educatiu estable més enllà de les alternances polítiques. El document s'entregarà als partits polítics i als sindicats.

Les Jornades d'Estiu
Aquest dimarts a les 18.30 hores, Joan Badia farà la conferència inaugural, exposant la seva experiència en projectes europeus sobre el lideratge pedagògic. A continuació es farà l’acte de Presentació del Pacte educatiu, que acabarà amb un sopar-barbacoa de celebració.

Ja dimecres a les 18.30 hores es farà la conferència d'Alfredo Hernando, el coordinador d'Escuela 21, que ha viatjat per tot el món visitant centres innovadors i posteriorment es farà una sessió de petxa-kutxas -conferències de 5 minuts- amb els professors de fora que venen per la seva iniciativa a acompanyar els menorquins en aquest moment històric. Entre ells, Eduard Vallory, professor visitant a la Universitat de Nova York i president del Centre Unesco de Catalunya.

A més durant el dia 27 matí hi haurà una reunió a porta tancada entre els representants dels diferents moviments de les Illes que persegueixen i així poder intercanviar impressions i posar en comú els diferents fulls de ruta.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Esparrall, fa mes de 10 anys

A Imma Towanda: sóc del gremi, sóc de la pública i no he estat mai a un centre conflictiu de Palma. Les meves opinions no són, per tant, les definitives ni les correctes, però crec que hem d'anar més enllà de l'argumentari de l'Assemblea de Docents que em sintetitzes en la teva resposta. La primera cosa que crec que hauríem de fer els docents és aprendre a treballar sense queixar-nos tant de tot, perquè tenim moltes coses a millorar abans d'anar a cercar solucions fora del nostre àmbit de poder que és la comunicació amb l'alumnat dons de l'aula. Mentre no abordem un problema gravíssim que és el de la manca de vocació del professorat, estarem desenfocant l'objectiu de la nostra lluita. Pots escandalitzar-te i etiquetar-me de fatxa per quedar-te tranquil/tranquil·la, però saps que tenc raó almenys en això. Gràcies per respondre'm, gràcies per llegir-me.

Valoració:-1menosmas
Per Imma Towanda, fa mes de 10 anys

@Esparrall. Ets del gremi? Idò no entenc com pots negar l'efecte catastròfic de l'augment de ràtios i de la resta de retallades sobre l'alumnat. Fas feina a la pública? Has estat en centres confilctius de Palma? L'atenció a la diversitat és incompatible amb la massificació, especialment tenint en compte que hi ha escoles i instituts on més de la meitat dels alumnes són nouvinguts (i de cultures totalment diferents a la nostra) o tenen problemes sociofamiliars greus. L'augment d'hores lectives també perjudica els nins: no es tracta només de fer dues o tres hores més de classe a la setmana, sinó d'atendre un grup més (entre 30 i 40 alumnes), preparar classes d'un nivell més i corregir centenars d'exàmens més (menys temps per a la programació i autoavaluació), per no parlar del fet que quan tens 200 alumnes ni saps què nomen fins passat Nadal. I el fet de no substituir les baixes inferiors a un mes o no adjudicar professorat per a cobrir places fins mitjan setembre, creus que no perjudica els alumnes? Tothom es va escandalitzar per tres setmanes de vaga i resulta que al llarg de l'escolarització se'n perden mesos de classe per estalviar un grapat d'euros que vés a saber on aniran... D'altra banda, la incompetència de la Conselleria també perjudica greument els infants, en obligar els centres a improvisar programacions, grups i plantilles al darrer minut. Evidentment que els problemes del sistema educatiu no s'acaben aquí però amb aquesta base caòtica no es pot construir res de bo.

Valoració:1menosmas
Per Endavant, fa mes de 10 anys

Està ben clar que aquesta proposta sorgeix del pedagogs. Mentre aquesta gent sigui la Gestapo de l'ensenyament i omplin els centres de paperum, competències, per a crear 'incompetents', i no es retorni a l'estudi seriós, a valorar el coneixement i a un tipus d'oposicions on les distintes proves valorin a qui més en sap això no té remei. A cap pais del món és fa el màster que ara s'exigeix per ensenyar. Estic cansat de dir-ho llegiu els assatjos de A. Arendt sobre l'educació. Són dels anys seixanta i ja vaticinava aquest pedagogisme neolliberal que mata l'esperit crític i fa que els nostres alumnes no sàpiguen res de res....

Valoració:4menosmas
Per Esparrall, fa mes de 10 anys

resposta a Nata. Gràcies per l'enllaç. Molt recomanable. No estic d'acord en tot el que diu, però almenys és una engruna de debat de veritat. Em sap greu constatar que en el meu gremi, desafiar les pròpies conviccions a través d'un esforç intel·lectual és una missió impossible. Mentre tots els mals de l'educació els puguem atribuir a les ràtios, el TIL, la Conselleria, la part de paga que ens lleven, les 2 horetes de més que ens posen, etc. estam salvats. No hem de pensar gaire.

Valoració:-1menosmas
Per Nata, fa mes de 10 anys

Mentre parlin de "competències" amb mi i amb molta gent que no comptin. Quina por, gent fent el joc a la implementaciò de l'esquema educatiu neoliberal!!!!
http://www.sinpermiso.info/textos/index.php?id=5708

Valoració:7menosmas
Per Esparrall, fa mes de 10 anys

"Lideratge pedagògic" (1a part): fer totes les classes amb els microportàtils obrint enllaços a Youtube i acabar l'explicació mirant una pel·li en DVD. El dia que no hi ha llum o la xarxa no funciona: classe pràctica al pati.

Valoració:7menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente