TW
2

El PI-Proposta per les Illes considera la reforma electoral que es proposa dur a terme el govern espanyol perverteix el sistema i ho qualificat d'“atac a la democràcia”, comparable a “quan Pinochet va perdre el referèndum i va alterar l'atribució d'escons per mantenir el poder”.

La proposta del president Rajoy recull donar automàticament la meitat dels regidors més un al partit que obté el 40% dels vots. Segons el PI, precisament, allò que cerca la proposta del govern del Partit Popular és assegurar-se les batlies quan la voluntat del poble no els sigui majoritàriament favorable.

Notícies relacionades

Proposta per les Illes lamenta que l'únic que pretén reforçar és un “bipartidisme decadent i en retrocés” i alhora, acabar amb les forces polítiques més minoritàries que progressivament prenen protagonisme.

D'altra banda, el PI considera que la proposta de reforma de la Llei Orgànica de Règim Electoral obre un seguit d'interrogants, com ara si es durà a terme una segona volta per escollir entre els dos candidats més votats, o si es tractarà d'un sistema “presidencialista” amb el qual tot el poder recaurà sobre la figura del batle, deixant de banda els regidors.

Un altre dels aspectes que Proposta per les Illes troba a faltar en aquest procés és el “diàleg”, recordant que el mateix Rajoy es va comprometre l'any passat a no canviar la llei electoral “sense un gran consens”.