Els socialistes han assegurat que el metro de Palma "està abandonat". | Arxiu

TW
1

El PSIB-PSOE ha denunciat aquest dissabte que el transport públic balear és un “servei deficient” amb “mancances de manteniment”. El grup parlamentari socialista ha registrat diverses preguntes sobre els retards i la falta de neteja al servei del metro de Palma i una proposició per reforçar el transport públic de bus a les zones turístiques.

Cosme Bonet, diputat socialista, ha denunciat que “el metro està abandonat, hi ha retards de més de mitja hora, múltiples màquines expenedores que no funcionen i les andanes estan brutes per la manca de manteniment”. El socialista considera que aquesta situació "desincentiva" l'ús del servei per tots els “perjudicis que suposa als usuaris la inacció d'una conselleria que menysprea el transport públic i els seus usuaris”.

Bonet, en aquest sentit, ha mostrat la seva preocupació per aquests “perjudicis premeditats” i ha acusat a la conselleria de “mala gestió i falta de transparència” perquè “encara no ha donat explicacions de la fallida elèctrica recent que va afectar milers d'usuaris del tren”. Els socialistes també posaran una bústia per recollir les queixes dels usuaris, ja que, a parer seu, la conselleria “els ignora i no els fa cas”.

Zones turístiques
Els socialistes també han presentat una proposició per reclamar una millora de transport públic d'autobús a les zones turístiques de Mallorca. En aquest sentit, Bonet ha lamentat que la proposta no es podrà debatre “per la nul·la voluntat del PP de reprendre les sessions parlamentàries”.

La proposició dels socialistes demana “reforçar les línies d'autobús que donen servei a les zones turístiques de Mallorca i crear un sistema per cobrir els problemes puntuals de manca d'espai”. “Aquesta problemàtica ja es va detectar el passat estiu, quan nombrosos usuaris havien de viatjar drets durant llargs trajectes per la manca de vehicles i de freqüències”, han afirmat els socialistes.