Les instal·lacions de Can Alcover, a Palma, han estat objecte de nous actes vandàlics, segons ha denunciat l'Obra Cultural Balear (OCB).
Segons han informat fonts de l'organització, "grupuscles integristes d'extrema dreta" han embrutat el portam noble de Can Alcover, l'espai de cultura ubicat en la casa on va viure i compondre la seva obra Joan Alcover, en el carrer de Sant Alonso de Palma.
Així mateix, l'entitat assegura que els desconeguts han intentat forçar el pany, causant diverses destrosses a la seva eu institucional.
Per això, l'OCB ha presentat la corresponent denúncia per danys, al temps que es reafirma en el seu "treball incansable a favor de la llengua i la cultura catalanes, pròpies de l'arxipèlag, i del dret a decidir del nostre poble".
"Actes delictuosos com aquests no afectaran gens aquests objectius que romanen inalterables des de fa cinquanta-dos anys", asseguren.
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
@pepito, el símbol de la porta és d'un 'partit' d'extrema dreta racista i espanyol.
A València han absolt un grup armat nazi (fins i tot tenien un bazuka) que incloïa uns quants contractats per la Generalitat, un assassí confés de guillem Agulló i dos militars. Impunitat total del terrorisme de dretes. Arribarà això a Mallorca amb l'aquiescència del Círculo i acòlits?
Lladren? Llavors scavalcam!
Compatriotes: Que no ens imposin, també en aquest fòrum, el LEPE (Lengua Española Propia de España...), també conegut a l'Aragó amb el nom de LAPOLLA (Lengua Aragonesa Propia de Otros Lindos Lugares de Aragón...) *. Deixem sense respondre ni valorar els comentaris escrits en "la llengua cooficial distinta del català" ** i si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí el foraster no és útil ni necessari o, dit d'una altra manera, no permetem que ningú -evidentment mal educat- pugui considerar el català com inútil i innecessari ni que pugui prescindir d'aquest idioma en el territori on és l'única llengua pròpia. *S'ha d'advertir que aquestes denominacions no són un menyspreu a la llengua castellana ni tampoc als espanyols en general, sinó un "homenatge" adreçat només als espanyols que, avui (4-8-2014), continuen anomenant el català com -i això no és broma- LAPAO (segons ells: Lengua Aragonesa Propia del Área Oriental). **Un altre "homenatge", aquest pic a en Rafel Bosch que va utilitzar aquesta fórmula per tal d'amagar el nom de la nostra llengua.
Disculpen que pida más datos. ¿Qué significa esa AE que parece leerse en el portal? ¿Es eso un símbolo de extrema derecha, y eso ha permitido a la OCB acotar la autoría? Rechazo absoluto a todas las agresiones, empezando por la misma existencia de la OCB (que no es ni C ni B) y que es en sí misma una afrenta a los mallorquines. Su exotismo entre nosotros lo demuestra su insistencia en "la defensa de la llengua i la cultura catalanes, pròpies de l'arxipèlag". Es la misma "excusatio non petita" que aparece en el Estatut que no nos dejan votar. Para que luego estos fariseos hablen del "dret a decidir". Anda que si tuviéramos "dret a decidir" íbamos a tener el parásito del catalán intentando fagocitar el mallorquín, ocupando las escuelas, acaparando el espacio público de todo lo obligatorio...
Les millores del PP!!!
I tu ets un GRONELLA (groller+gonella)
I com sabeu que eren integristes de extrema dreta si a la mateixa noticia també deis que eren desconeguts? Sabeu que, ido que feis caguera de mals periodistes que sou.