El conseller Marí (esquerra), en una imatge d'arxiu, acompanyat del director general de Pressuposts Antoni Costa. | Pere Bota.
El conseller d'Hisenda i Pressuposts, José Vicente Marí, ha assegurat aquest divendres que la comunitat està actualment «molt millor del què ho estava el juny de 2011», a l'arribada al Consolat de José Ramón Bauzá, sobretot pel que fa al punt de vista pressupostari i financer. «Hem guanyat en credibilitat i solvència», afirma Marí.
Així s'ha manifestat el conseller després del Consell de Govern en el qual s'ha aprovat el compte general de la comunitat de 2013, que comprèn les operacions pressupostàries, patrimonials i de tresoreria dutes a terme durant el passat any.
Aquesta es conforma amb els comptes de la comunitat, de l'IbSalut, Agència Tributària, les entitats públiques empresarials, les societats mercantils públiques, les fundacions i els consorcis.
Marí ha explicat que Balears va tancar l'any amb un dèficit SEC -que inclou l'administració i la resta d'entitats del sector públic- de l'1,29 per cent del PIB, la qual cosa suposa un desequilibri de -335 milions d'euros. Amb aquesta xifra Balears va complir amb els objectius establerts.
En el 2013, va haver-hi 5.181 milions d'euros de drets reconeguts, 4.779 milions d'obligacions reconegudes i 402 milions com a resultat pressupostari. A més, el resultat de les entitats depenents és de -19,5 milions d'euros.
Quant a l'evolució del deute públic, el conseller ha manifestat que va créixer un 125,5 per cent entre juny de 2007 i el mateix mes de 2011, en passar de 2.328 milions a 5.250 milions, mentre que entre juny de 2011 i finals de 2013 ho va fer un 34,6 per cent, dels 5.250 milions als 7.068 milions d'euros.
Marí ha remarcat l'esforç que ha dut a terme el Govern a l'hora que les empreses públiques no s'endeutin i que es produeixi una reducció en els riscos d'avals.
«A partir d'ara cal continuar treballant, prenent decisions necessàries en matèria de política econòmica perquè s'està demostrant que Balears aconsegueix creixement econòmic i recuperació quan fem les coses bé i som seriosos», ha manifestat.
«Hem sembrat, començam a recollir els fruits, però cal ser persistents», ha dit el conseller després de recordar el procés de reestructuració del sector públic i de l'administració autonòmica dut a terme en la present legislatura.
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ves, i que diran els pallassos, que el seu circ és una bona merda ?
Figura't! Des de que comanda Bauçà tot s'ha fotut més del que ho estava. A més tot el Govern en massa han tornat uns cínics. Aviat hauran passat a millor vida. Amèn.
M'agradaria que aquesta colla d'esbirros indecents fossin obligats a agafar un tubalet perhom, anar a qualsevol supermercat, en hores punta, i pujar damunt els dits tubalets. Llavors haurien de cridar la gent que hi ha, clients i personal, i els haurien de donar la bona nova econòmica que ens volen fer beure a nosaltres. La gentada els acompanyaria a clotellades.
Bé, ja sabem què diu el Govern. Però les anàlisis de la realitat no diuen el mateix.
I bé que es veu! Tot són manifestacions al carrer amb una participació mai vista! Desnonaments, suïcidis, Puntes Ballena, corrupció, empresonats... En Bauzá tot ho fa bé. Al seu temps, en Mates també li va fer, no?
Ells poden dir el que vulguin, però cada vegada que obren la boca es deixen més en evidència.
manipulació, mentides, manipulació,...mentides! Menja cocos!!!
Fan com al País Valencià (comunidad de Barbaritat Valenciana), desde escanya en compter de robar-nos 100 enguany ens han robat 99... a més a més en compter de gastar 40 hem gastat 20 en despeses sanitat i educació i llevat de les festes del nostre PPartit cap dobler per a la resta. Donç hem millorat econòmicament... i tots tan contents, que que? Ara riem? plorem? ens caguem al damunt?...
I què volieu que digueren?... que són una colla que afavoreix l'expoli de les illes a més d'uns exterminadors culturals... Han de dir que són els mollor del món mundial, veges tu... El que passa que no som imbècils i la cosa no cola...
En Bauzà fa decrets escrits a Madriz....