Una colla d’una setantena de castellers procedents de la Catalunya Nord, que participaren en una jornada a Portocristo (Manacor), per la reivindicació de la llibertat dels Països Catalans.
Com ha fet saber aquest col·lectiu casteller, a través d’un comunicat, els agents afirmaren que: “es fan dir de Catalunya Nord, però Catalunya Nord igual que Catalunya, no existeix. Només existeix França i Espanya”. També, digueren que: “Si un dia Catalunya és un Estat alçarem un mur tan alt com aquest vaixell i qui vulgui passar haurà de pagar 200 euros. I vosaltres -referint-se als ciutadans de Catalunya Nord- Marine Le Pen us posarà el ganxo”.
A més, un dels afectats va ser multat per portar un adhesiu amb el 'CAT' a la matrícula del cotxe i els agents li van assegurar que: "aquí estem a Espanya i és il·legal, a la matrícula només la E d'Espanya". Tot això, encara que el vehicle està registrat a l'Estat francès.
Els membres del col·lectiu casteller, van estar retinguts més d'una hora, i en el lloc dels fets també es van presentar agents de la policia portuària i agents de la Guàrdia Civil.
Davant aquests fets, com a mostra de solidaritat, els altres castellers van començar a entonar els Segadors, himne de Catalunya. Els agents no es varen torbar a pujar al vaixell i amenaçar-los amb denunciar-los de provocació política.
Davant aquesta situació que des d’Esquerra Republicana es considera intolerable en un Estat democràtic i de dret, s’han registrat una sèrie de preguntes al Parlament Espanyol. D’aquesta manera, Alfred Bosch demanarà explicacions sobre la situació concreta de vexació i humiliació que varen patir els Castellers del Riberal, però també explicacions per la impunitat d’aquestes pràctiques sistemàtiques contra els i les ciutadanes dels Països Catalans.
19 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquests forasters catalans no tenen respecte per res. Arruix, i no fa falta que tornin
@ Per. Ospa tu, et vas trobar al nostre Mallorquín !! Exacte !!
Cal no perdre de vista que eppana va perdre les colònies d'ultramar i madrid farà tot el possible per evitar perdre les de la Península, que som les que li donen de menjar. El tracte donat (marca eppana) als nostres veïns catalans pels esbirros de madrid, ens demostra que ens tenen com una colònia de madrid. Respecte als Països Catalans ens tenen com la gallineta d'ous d'or.
Un dia pel carrer, vaig escoltar la conversa d´un forasteret al qual havien duit a escoltar el sermó del Balear i fèia "apostolat d´aqueixa cosa". Ell, tot i parlant en un foraster que encara guardava l´accent andalús,es considerava com un balear autèntic i fèia veure a les seves víctimes que el Balear a més de diferent, era més antic que el Catalá i va dir : "El nuestro es más laico" (supòs que volia dir arcaico però no ho sabia dir) D´aquest tipus de genteta es serveixen per engreixar les seves files d´adeptes: inadaptats, fracassats escolars i gent analfabeta funcional,per motius diverssos i els fan combregar amb rodes de molí i després, per darrera, s´en riuen de la seva incultura. No hi ha dret.
"Balear": Quan escrius: "Au venga, barco i cap al poble, forasters!", ets tu qui actua com a foraster; ja que ignores, o vols ignorar, que els mallorquins, en aquesta frase, entenem per "foraster" això que segueix: FORASTER, -ERA m. i f. i adj. || 3. Castellà de nació o de llenguatge (Mall.); cast. castellano. Puch estar molt bé | com a rebostera | d'aquells forasters | que tenen ses cases | al pla del Castell, Penya Poes. 33. Parlar foraster (o en foraster): parlar en castellà. Creuen que dóna més llustre parlar y entendre es forasté, Roq. 24. Seguiren parlant en foraster amb mon pare, Rosselló Many. 46. (DCVB)
@Vilipendiado i Balear Fixau-vos que els nostres dos compatriotes del continent posen els braços com si els haguessin engrillonat. És evident que intentaven de superar amb humor aquesta situació que té tot l'aspecte d'esser una persecució pel fet d'esser catalans.
Quan Catalunya s'independitzi, Espanya es dissoldrà! Hem d'estar preparats per construir unes Balears en ses millors condicions, econòmiques, culturals i socials! Tenim 2 opcions: 1. Ser una colònia de Castella, amb més expoli fiscal, més doblers pagats a Madrid-Castilla, assimilació língüística dels castellans forasters o 2.Enfortir sa nostra cultura i llenguo que és la mateixa que la dels Catalans del Principat, enfortir sa nostra economia i una aliança amb Catalunya-Valencia per prosperar i per lluitar contra l'imperialisme pancastellanista. 1. desaparició del nostre poble i pobresa 2. supervivència i més benestar! Balears no necessita espanya. LLIBERTAT i PROSPERITAT.
Acordaos de añadir los 90 pavos a lo que "Espanya ens roba"...
pareix que riuen aquests dos catxondos de sa foto, no? Au venga, barco i cap al poble, forasters!
Això no passaria si aquest representants de la llei per passar unes oposicions a més tenir coneixements pràctics de la seva professió, els fessin passar també per uns coneixements de les llengües del territori "español", que es el que ells suposadament protegeixen. També els aniria bé rebre classes de història i de pedagogia per tal d'aplicar els seus coneixements amb la dignitat que pertoca a un equip de les seves característiques.