El Cercle per l'Educació marca el full de ruta per assolir un gran pacte social

Representants de les 30 entitats que conformen el Cercle per l'Educació es van reunir dissabte a l'IES Medina Mayurqa per tal de decidir el full de ruta per arribar a un consens social i polític. | N.Rincón

TW
6

El Cercle per l'Educació cerca aconseguir un gran pacte social i polític per l'educació per tal de negociar la seva implantació a la pròxima legislatura. Les trenta entitats que constitueixen aquesta plataforma es van reunir dissabte a l'IES Medina Mayurqa per tal de decidir el full de ruta, que passa per acabar de concretar les propostes, sumar forces i cercar el consens polític.

Antoni Morante, representant d'ADESMA/FADESIB i portaveu del Cercle, assegurà que la prioritat és “cerca el consens socials entre totes les entitats cíviques i educatives”. “El pacte per a la pròxima legislatura estarà condicionat a la consecució d'un gran consens, que és la nostra prioritat”, assegurà.

Morante explicà que el pla traçat per al curs vinent inclou la difusió d’aquests documents i trobades explicatives amb altres entitats, com és el cas de les iniciatives de Menorca, amb l’objectiu de sumar esforços i acabar de definir les propostes.

Durant l'octubre, segons el representant, es farà la presentació oficial del document al conjunt de la societat amb la intenció de generar un debat públic que permeti confluir amb altres iniciatives que comparteixen el mateix objectiu general. Posteriorment, després de les festes de Nadal, s'iniciaran els contactes amb les forces polítiques.

Millora educativa
Els document que vol elaborar el Cercle, compost per entitats com el Cercle d'Economia, Escola Catòlica, ADESMA/FADESib, COAPA, CEESIB, IREFREA, UIB, USO, FSIE, ANPE, o el Col·legi d'Arquitectes, fan referència a les “temes clau” per a la “millora educativa”.

El Cercle, en aquest sentit, vol consensuar mesures que afavoreixen una escola inclusiva, la programació de la prevenció escolar, la implementació de la cultura de l’avaluació, l’autonomia dels centres enfocada als resultats, el camí per a la carrera professional docent, la professionalització de la funció directiva, la participació de les famílies en el sistema educatiu, la millora de la formació professional, un acord sobre el plurilingüisme i les mesures que afavoreixin l’estabilitat del sistema educatiu.