Un centenar de persones va participar en el mosaic humà en contra de les prospeccions petrolíferes. | M.À.C.
Balears torna a dir 'No' a les prospeccions petrolíferes a la Mediterrània. Un centenar de persones es van concentrar dissabte horabaixa a la Platja de Can Pere Antoni de Palma per realitzar un mosaic en contra del projecte de sondeig. L'acció, convocada per Mare Blava, també es va celebrar de manera simultània a altres ciutats de la resta de l'Estat.
Els activistes, sota el lema unitari de “Prospeccions no, renovables si”, desplegaren diverses pancartes i alçaren cartolines negres per representar la seva oposició al projecte. A més, com en altres protestes, alçaren les mans a l'aire pintades de negre. Un grup de surfistes, fins i tot, pintà les seves taules amb empremtes de color fosc.
Des de Marea Blava reiteraren la seva oposició a les prospeccions i recordaren que en aquests moments es troben a l'espera de l'informe ambiental que ha de determinar si es poden fer. Segons asseguraren, un informe ambiental favorable per al projecte de prospeccions en el golf de València afectaria directament les aigües balears.
Lluita política
A la protesta també hi participaren representats dels grups de l'oposició. Antoni Verger, Pau de Vílchez i Neus Truyol, de MÉS, reivindicaren l'aturada del projecte. Isabel Oliver i Pilar Sansó, diputades del PSIB, asseguraren, per part seva, que continuaran “lluitant en tots els fronts” per aturar les prospeccions. En aquest sentit, Francesc Antich, senador socialista, anuncià aquest dissabte que presentarà una nova iniciativa per aturar les prospeccions.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.