El titular del Jutjat d'Instrucció 3 de Palma, José Castro, desafia el fiscal anticorrupció Pedro Horrach a interposar «una querella per prevaricació si es creu allò que escriu», en concret en el recurs que presentà contra la interlocutòria per la qual el magistrat va tancar la instrucció del cas Nóos.
Així ho ha posat de manifest aquest divendres davant els mitjans a la seva arribada als Jutjats de Via Alemanya, on, preguntat per l'escrit d'Horrach, Castro ha asseverat que en ell hi ha «clares imputacions que indiquen que he prevaricat», i fins i tot, el jutge ha lamentat que el recurs del fiscal conté expressions de descrèdit i de falta de respecte cap a ell.
Per la seva banda, el fiscal superior de Balears, Bartomeu Barceló, ha assegurat que considera que són «qüestions per a argumentar» i no faltes de respecte les crítiques d'Horrach cap a Castro.
«Jo entenc que no, això són qüestions per a argumentar que s'han de posar». «Són fonamentacions que utilitza el fiscal en el recurs i les respect», ha dit Barceló, qui ha afegit que les últimes novetats en el cas es produeixen per «documents interns d'un procés penal i per tant el que es pugui dir en aquests escrits no és objecte de comentari per part de ningú».
El fiscal superior de Balears ha insistit que Horrach «ha posat el que creia que havia de posar en el recurs» i ha rebutjat «entrar en un debat» sobre el declarat avui per Castro, si bé ha assenyalat que ho lamenta «si s'ha molestat».
Sobre el manteniment de la imputació de la infanta Cristina en el cas Nóos, Barceló ha afirmat que «cal estar atents al resultat del que digui l'Audiència de Palma quan resolgui el recurs».
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Este juez ha perdido toda la razón con este comportamiento. Si los técnicos dicen que no hay delito , hacienda y la fiscalia, que puñetas esta haciendo. Seguro que si el imputado no fuera el que es ni siquiera se hubiera hablado del tema. Justicia para todos igual , familia real y pueblo llano.
El Fiscal Horrach és una vergonya per tots els mallorquíns de bé. Ens dóna mala imatge
Les declaracions den Castro me demostra que ès un ignorant sobre el seu ofici. No sé com degué aprovar la oposició. A aquest cas si hi ha delictes només el poden cometre primer els funcionaris. Encara que hi hagués delictes per part dels funcionaris, els externs o sigui la gent privada implicada tendria un grau manco de culpabilitat.
Això fa molt mala olor. Què ha rebut res n´Horrach per negar l´evidència?
Amb 2 collons.