Representants de diversos sectors universitaris es manifestaren fa pocs dies de forma unitària a Cas Jai, al campus de la UIB, en contra de la decisió del Consell de Govern de la UIB d'avançar, en gairebé totes les titulacions, la tradicional convocatòria de recuperació d'exàmens del mes de setembre al mes de juliol.
Els estudiants consideren que aquesta decisió, generalitzada no fa gaire a un gran nombre d'universitats espanyoles, trastoca considerablement el calendari anual, i rebutgen que les autoritats acadèmiques donin aquesta casta de directrius sense comptar amb el seu parer.
Una de les entitats assistents, l'associació d'estudiants Idees, realitzà fa unes setmanes una consulta que a nivell no vinculant sondejà les preferències dels alumnes, els quals majoritàriament es pronunciaren a favor d'examinar-se el mes de setembre d'aquelles matèries que no havien aprovat en primera instància.
A continuació us trametem el comunicat adreçat pels estudiants als responsables de la UIB:
«Els estudiants volem decidir!
Bon dia companys i companyes! Avui és un dia de lluita i reivindicació pel que pensam que és una causa justa. El passat 11 d'abril ens assabentàvem d'una important notícia: sense que els estudiants ens ho esperessim, el Consell de Govern de la nostra Universitat havia aprovat per al curs 2014/2015 un canvi substancial en els nostres estudis: avançaven els exàmens de recuperació de setembre al juliol.
Aquesta decisió, s'havia pres sense un diàleg previ amb els alumnes universitaris, els quals som els més afectats. Encara que a ells no els interessi la nostra opinió, ni les conseqüències que té per nosaltres avançar els exàmens, a nosaltres, els que ens hem d'examinar si ens importa i molt.
Els han arribat crítiques a diferents reunions del Consells de Govern de què molts estudiants no hi estàvem d'acord, i ells han seguit. La associació d'estudiants Idees, varen decidir organitzar una consulta per veure què n'opinava la gent al respecte, cosa que no han fet des de la Vicerectoria d'Alumnes, de fet, es varen oposar.
No volen saber la nostra opinió ni volen que la expressem, aquesta és la actitud autoritària i el tracte que han rebut els alumnes en aquesta causa. Malgrat tot, el referendum el varen fer i va sortir que més d'un 70% preferia fer els exàmens a setembre. I ells tot i saber-ho, han seguit, no han fet cap passa enrere.
La realitat és que quan diuen escoltar i treballar pels alumnes això són belles paraules, que queden en entredit quan a l'hora de prendre les decisions més importants no volen contar amb nosaltres. És la màxima de tot per al poble però sense el poble. És la màxima de tot pels estudiants, però sense els estudiants.
Decidirem llavors fer una assemblea oberta a tothom, perquè cadascú digués la seva i arribarem a una conclusió: si volem que la veu dels estudiants sigui escoltada: hem d'actuar. La indiferència és el pes mort de la història, i no volem que quedi en la memòria que ens vàrem callar davant aquesta situació. Volem que se'ns recordi perquè ens hi vam oposar, sense rendir-nos, perquè és una causa justa.
I anirem amb el cap ben alt dient: jo em vaig oposar al canvi de data dels exàmens de recuperació, jo vaig defensar el nostre dret a opinar i decidir. Per això ens trobam aqui i ara, demanant que iniciatives com aquesta es facin amb consens, que es dialogui i que no es prenguin decisions sense tenir en compte les parts afectades. Ens formam per ser bons ciutadans i construir una societat millor, i viure en societat com ho és la comunitat universitària és saber conviure i per conviure cal diàleg. Si es segueix el camí de la imposició això és malviure. I qui sembra malestar, només recollirà més malestar.
Demanam a tots els membres del Consell de Govern de la UIB que faci una passa enrere, que es segui amb tots els membres de la comunitat universitària, a consensuar la data dels exàmens de recuperació de la UIB, on es tractin els avantatges i inconvenients de cada opció, que hi hagi un debat el qual sempre és positiu i finalment que sigui la veu dels alumnes qui parli, amb un referendum vinculant per triar entre juliol o setembre.
Ho voldrem ara i sempre. I demanarem que se'ns tengui en compte en tot allò que ens afecta. I no ens callarem, fins que el nostre crit sigui escoltat, i se'ns faci cas. Els estudiants volem decidir, i decidirem, perquè si volem
podem!».
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si sólo son 16mal contados!!!