Els docents censuren que Educació reuneixi els directors just per fer veure que dialoga

Imatge de la reunió dels representants de la Conselleria amb l'equip directiu de l'IES Marc Ferrer de Formentera. | @EduCulturIB

TW
12

La representació de l'Assemblea de Docents a les Pitiüses -Coordinadora de Professorat Preocupat- lamenta que els responsables de la Conselleria d'Educació hagin estat reunint-se els passats dies amb alguns directors de centres sense cap voluntat d'atendre les seves necessitats reals, i just per fer-se la foto i fer veure que dialoguen.

Fonts d'aquest sector interpreten el moviment com un intent de "maquillar" la "falta d’esperit de consens" que caracteritza aquest departament, i així mateix critiquen la forma amb què es convocaren les trobades, sense cap ordre del dia, sense aixecar actes de reunió, convocant d’una forma "bastant irregular", via telefònica i amb un dia d’antelació.

També critiquen que s'ha cridat a reunir-se "a uns directors i a altres no", sense acabar d'entendre les raons d'aquest criteri, i que tanmateix el departament de Joana Maria Camps no adoptà cap compromís de posar solució a les reclamacions dels directors pitiüsos.

Proselitisme del TIL
D'altra banda, el Professorat Preocupat eivissenc i formenterer rebutjà l'enviament massiu de cartes a les famílies per part de la Conselleria, en les quals es fa propaganda dels avantatges del trilingüisme del Govern, amb expressions que com a mínim consideren discutibles. 

Per exemple, que el TIL “potencia la competitivitat del nostre alumnat”, o que “els resultats de la primera i segona avaluació conclouen que la implantació no altera el percentatge d'aprovats”.

Amb tot, afirmen que l'Executiu segueix endavant amb un exercici de "manipulació de dades i de la realitat". "Saben que tot allò que estan fent és fruit de la imposició i de la improvisació, i per això intenten enganyar l’opinió pública i les famílies, un fet extremadament greu", conclouen.