Calbarro és el candidat balear de la llista del partit de Rosa Díez al Parlament Europeu. | Joan Torres.

TW
8

UPyD Balears treballa aquests dies de campanya electoral europea fent diverses accions informatives al carrer per exposar els punts fonamentals del seu programa, i entre aquests hi compta molt la seva posició de rebuig al nacionalisme.

Juan Luis Calbarro, portaveu del partit a les Illes i ocupant del nombre 11 de la llista europea d'Unión, Progreso y Democracia, assenyala la necessitat de "donar un nou impuls a la construcció d'Europa, frenada pels interessos dels governs i dels vells partits i institucions nacionals".

Segons la seva visió, aquesta és una condició necessària per a superar la profunda crisi que afecta Espanya i altres estats de la Unió. "Ni l'estancament ni la reculada de la UE són alternatives acceptables, tret per als nacionalismes, obstinats a tornar a l'antagonisme entre països i enfrontar els ciutadans entre ells".

"L'avanç del nacionalisme en les seves diverses formes, tant del separatisme de les fal·laces nacions sense Estat com dels Estats nacionals ja existents, representa avui l'amenaça més gran contra la democràcia".

Davant això, a UPyD es comprometen a promoure l'europeisme, oposant-se, tant a Espanya com a Europa i a Balears, als avanços del nacionalisme i les seves polítiques "reaccionàries d'exclusió, separació i discriminació".