Imatge d'una de les nombroses protestes en contra de les retallades educatives i la reforma de l'educació engegada pel ministre Wert. | Arxiu
Mario Bedera, portaveu d'Educació del PSOE en el Congrés, ha afirmat que la reforma educativa de la LOMQE “és nefasta” i que el ministre José Ignacio Wert “ha estat contractat per a dur a terme una tasca d'enderrocament de l'escola pública”.
Bedera ha declarat, en un col·loqui organitzat pels socialistes menorquins i celebrat dissabte a l'Ajuntament de Maó, que el ministre “ho està fent tan bé” que fins i tot als seus companys del PP “els sembla que un se li ha escapat la mà”.
El portaveu socialista considera que la nova llei educativa ha estat “imposada”, perquè durant la seva tramitació, el Govern “no ha escoltat ningú, ni tan sols a les comunitats del PP”. “No havia passat mai a la història democràtica que tots els grups parlamentaris hàgim acordat derogar una llei en el moment que canviï la majoria parlamentària”, afirma Bedera.
El socialista considera que la llei “trenca el pacte constitucional” perquè els consells escolars “han estat desposseïts de la funció de control i gestió i es queden a mers òrgans consultius”. “Aquest és un dels motius del recurs que hem interposat davant del Tribunal Constitucional”, ha afegit.
Per als socialistes, la reforma educativa “també suposa un atac frontal i directe a l'escola pública”. “Tornam a abans de l'any 1970, quan un ministre de Franco va promulgar la Llei General d'Educació", afirma
Els socialistes denuncien que la LOMQE també permet que es puguin crear escoles concertades quan l'acord “era d'una doble xarxa, mentre hi hagués col·legi públic no es feien nous concertats”.
Segons els socialistes, altres motius de crítica són la introducció de la possibilitat de cedir terrenys públics per a col·legis concertats i permetre que “les revàlides dels centres públics puguin ser corregides per professors de la privada i de la concertada”.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.