Imatge de la roda de premsa d'aquest dijous a la plaça dels Patins de Palma. | Joan Torres

TW
5

Una setmana després que un grup de feministes entrés durant la missa del 9 de febrer a l'església de Sant Miquel de Palma, per protestar contra la reforma de la Llei de l'avortament, es produïren les primeres detencions per part de la Policia Nacional. En total, es produïren set detencions, una d'elles d'una menor. Actualment els encausats tenen oberts expedients administratius amb sancions de 300,1 euros per a cadascun.

Feministes Encausades, el grup de suport sorgit arran de les detencions, ha convocat pel pròxim 17 de maig, tres mesos després de les primeres detencions, una manifestació pel centre de Palma amb el lema “Defensar el dret a l'avortament no és cap delicte, absolució!”. El punt de sortida serà la plaça de la Porta Pintada a les 18 hores.

César Oltra i Ramon Canet han presentat la manifestació en favor dels encausats durant una roda de premsa que s'ha celebrat aquest dematí a la plaça dels Patins de Palma. Els portaveus també han anunciat la intenció d'estendre la difusió del conflicte arreu dels Països Catalans en forma de xerrades. Els encausats, també membres de l'organització juvenil Arran, no descarten que es produeixin noves detencions i és que en aquests moments el cas de l'assalt a l'església de Sant Miquel continua en procés d'instrucció.

Oltra i Canet han llegit un manifest en defensa de les feministes encausades on recorden que se'ls imputen dos suposats delictes contra la llibertat de culte i per ocupació d'un temple religiós. Això els suposa enfrontar-se a penes de fins a sis anys de presó en alguns casos. Els joves defensen que “la protesta va ser un exercici legítim del dret a la llibertat d'expressió i, per tant, no és cap delicte. No és cap delicte denunciar públicament a través d'aquest tipus d'accions la no conformitat amb una política feta a esquena de les ciutadanes”.