Can Alcover torna verd per presentar la crònica del conflicte, segons els docents

Presentació a Can Alcover del primer llibre de l'Assemblea de Docents. | T.Ayuga

TW
10

Un pati de Can Alcover ple acollí dimarts anit la presentació del llibre Els tentacles de les tenebres, una crònica dels principals fets que han marcat el conflictiu curs escolar d'implantació del TIL, que aviat arribarà a la seva fi. L'expectació generada era forta. L'esdeveniment no va decebre, i a la vista de la rapidesa amb què es buidaren les capses, l'Assemblea de Docents ja avisar que en aquest Sant Jordi podrien trobar-se amb les existències esgotades del seu primer llibre ben aviat. 

Diverses camisetes verdes es distingien entre el nombrós públic assistent, que escoltà les paraules de l'autor, Marcel·lí Guerrero, per a qui la importància de l'obra ve donada per la denúncia de l'estreta relació del Govern de José Ramón Bauzá amb els anticatalanistes del Círculo Balear, especialment des d'ara fa aproximadament un any.

Notícies relacionades

D'aquesta relació es manifesten nombroses conseqüències. Les últimes succeeixen, per exemple, després d'informacions d'alguns sectors, per a qui els professors de determinats centres educatius eren els responsables de la difusió del còmic que en clau satírica repassa el context educatiu. Les comunitats educatives de centres com el de Son Ferrer o l'IES Josep Sureda i Blanes ja han desmentit aquesta afirmació, demanant-ne una rectificació. 

En tot cas, ahir era el dia de recordar que bona part de la comunitat docent de les Illes entén que la realitat és la que fidelment plasma el llibre, i també a la seva forma, el còmic. Per això, Els tentacles de les tenebres promet esdevenir un dels títols més cercats d'aquest Sant Jordi. Durant la jornada, els lectors el podran trobar a les paradetes de la plaça Major de Palma, així com a les llibreries.

A més, en pròximes dates l'Assemblea de Docents vol dur presentacions del seu llibre arreu. La primera de la llista serà avui mateix, a la seu de la Cooperativa Coanegra, al Figueral, a partir de les 20.30 hores. Els guanys obtinguts seran destinats a la caixa de resistència dels docents.