El 3 i 4 d'abril se celebrà a la UIB el Congrés Internacional "El paradigme plurilingüe", organitzat per Fadesib, Fedadi i Esha. | MIQUEL A. CA
Fer les Matemàtiques en anglès a Secundària, tal com permet a Balears el Decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL), és segons els experts que van participar en el Congrés Internacional 'El paradigma plurilingüe', una mala opció.
Concretament, a les conclusions de les jornades celebrades el passat 3 i 4 d'abril a la UIB, els experts en la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres, en anglès, Content Language Integrated Learning, CLIL), són partidaris de fer les Matemàtiques i les Ciències “en anglès millor a Primària” i la Geogria i la Biologia en anglès, a Secundària.
Actualment el Decret TIL contempla que a primer, segon i tercer d'ESO s’ha d’impartir en cada una de les llengües oficials i la llengua estrangera com a mínim una de les matèries que tinguin com a objecte d’aprenentatge les Matemàtiques, les Ciències de la Natura i les Ciències Socials.
A Primària, el Decret només contempla que els alumnes han de cursar un mínim de quatre hores en llengua estrangera en el primer i segon cicle d’educació Primària, i de cinc hores en el tercer cicle. Aquest còmput horari inclou les hores de les àrees lingüístiques i no lingüístiques.
Altres consideracions dels experts
Els experts també contemplen entre les seves recomanacions que cal construir comunitats professionals AICLE de professorat a través de xarxes petites. Aquestes, estarien relacionades per nivell (Primària, Secundària i Batxillerat) i per matèries (Matemàtiques, Ciències, Arts...).
Un altre punt a tenir en compte a les aules seria fer un acord a cada escola de l'escalonament i contingut de les matèries que s'impartiran en llengua anglesa. Cada escola acorda quan, en quines matèries i en quin període de temps d'acord amb la disponibilitat de professorat introdueix una llengua estrangera a l'aula.
Experts de reconegut prestigi
Entre els participants al Congrés cal destacar els experts, Hugo Baetens, professor de la Vrije Universiteit Brusseles i consultor sobre temes de bilingüisme per a la Comissió Europea i el Consell d’Europa i David Marsh, professor de la Universitat de Jyväskylä, Finlàndia, i coordinador de l'equip europeu impulsor del mètode AICLE.
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Cerament, no fa falta que vengui cap expert estranger per saber que és un gran disbarat donar les matemàtiques en anglès quan ja costa que les entengui en català, la seva llengua!!!
Aquests experts venen el seu producte. Una espècie dimmersió, low cost, de dubtosa eficácia i que parteix d'interessos polítics cada vegada més qüestionats. Ni TIL NI AICLE. Hem de tornar al model inicial de fa 12 anys i començar de nou.
Sí, no sé perquè les heu de donar en anglès, donau-les en castellà, que és la llengua de l'imperi. Hi poden fer totes les voltes que vulguin, el TIL és una desgràcia, un bunyol i ho serà sempre. I com més ho vulguin arreglar, més. "La merda, quan més la remenen, més pud".
Ses assignatures són elecció des centres. TIL SI!!!!
No cal ser expert. Només amb la meva feian diària de cada dia ho puc comprovar.