Camps durant la intervenció al ple d'aquest dimarts al Parlament. | T.Ayuga

TW
8

La consellera d'Educació, Cultura i Universitats, Joana Maria Camps, ha demanat aquest dimarts a l'oposició que «deixi de fer demagògia» i ha dit que «si el que els interessa és acreditar que a Balears el Tractament Integrat de Llengües (TIL) és un fracàs, de moment, afortunadament, no ho és».

Així ha contestat Camps a una pregunta parlamentària de MÉS, on també ha detallat que, segons xifres de Gestió Educativa de Balears introduïdes pels centres, l'avaluació ha disminuït un 1,37 per cent en l'ESO durant el primer trimestre, entre els cursos 2012-1013 i 2013-2014; i ha augmentat un 0,19 per cent en aquest mateix període en Primària.

«Les oscil·lacions són mínimes», ha defensat la consellera, qui ho ha comparat també amb el curs 2011-2012 en els quals encara no s'aplicava el TIL. Camps ha estat preguntada pels resultats acadèmics de la primera i segona avaluació de les matèries no lingüístiques impartides en anglès, i ha afegit que «els directors encara ho estan entrant en les bases del Gestib».

Notícies relacionades

Un 20 per cent més de suspesos
El diputat de MÉS, Nel Martí, per la seva banda, ha criticat que a la Conselleria li interessi més «saber si els centres compleixen la Llei de Símbols» que no com s'adapten els estudiants al canvi educatiu, i ha assegurat que els suspesos s'han incrementat un 20 per cent en les matèries no lingüístiques impartides en anglès.

L'econacionalista també ha assenyalat que els continguts impartits s'han retallat entre un 30 i un 60 per cent, unes xifres que, segons la seva opinió, suposen «un autèntic desastre». «El fanatisme del Govern ocasiona un descens dels resultats acadèmics», ha conclòs.

Tanmateix, la consellera Camps ha indicat que «les avaluacions són positives des d'inici del curs, no són negatives». També ha recordat que aquests "bons resultats" han estat possibles en un període en el qual hi hagué «una vaga de gairebé un mes».