Camps durant el ple d'aquest dimarts. | Pere Bota

TW
11

La consellera d'Educació, Cultura i Universitats, Joana Maria Camps, ha negat que el Govern pretengui atacar el català amb el seu model educatiu. «No és veritat i ja està bé», ha dit la consellera. «No em doni lliçons. Ja està bé de fer befa i de parlar de la cultura i l'educació dels altres. Vostès no són un exemple de molta cultura i educació com demostren en el plenari», ha apuntat Camps, que ha tornat a defensar que la Conselleria que dirigeix vol «el millor per als alumnes de Balears».

En motiu del plenari al Parlament, la consellera ha afirmat que el trilingüisme «permet a la classe treballadora i obrera l'accés a més llengües sense haver de pagar classes». A més, la consellera d'Educació ha precisat que Balears té «un problema endèmic en el sistema educatiu» i que aquest Govern solucionarà.

La menorquina ha reiterat a més que el model actual de Balears és el d'«una educació pública, de qualitat i trilingüe», tal com va dir el president del Govern, José Ramón Bauzá, la setmana anterior durant un ple extraordinari del Parlament.

Una llengua per a protegir
Camps ha afirmat en el plenari d'aquesta setmana, en ocasió d'una pregunta sobre el model educatiu de socialista Lluís Maicas, que ha criticat que les declaracions de la consellera siguin «l'eco del que li dicten» i de vegades amb «errors de pronòstic reservat».

Notícies relacionades

Maicas ha reivindicat un model de «educació pública, universal gratuïta i de qualitat» que siguin «competents en tantes llengües com li permeti la seva capacitat sense oblidar que aquesta comunitat té una llengua pròpia, el català, minoritària i minoritzada, que necessita d'una especial protecció".

Recuperar la qualitat educativa
Més tard, Camps s'ha dirigit a la diputada del PSOE-Pacte per Eivissa, Esperança Marí, que li ha preguntat pels objectius del seu departament per a recuperar la qualitat educativa. En aquest context, Marí ha criticat l'enfrontament del Govern amb el sector docent, al qual ha dit que ha «maltractat i pressionat per qüestions inacceptables», quelcom que «ha erosionat el sistema educatiu».

L'eivissenca ha retret a Camps l'augment d'un 20 % en les ja «elevadíssimes» ràtios en les aules de les Illes (que contemplen 30 alumnes per a l'ESO i 35 a batxillerat) mentre la Conselleria no ha incrementat l'atenció a la diversitat i acollida. Marí ha advocat per millorar la relació amb els professors, una cosa que incidirà també en la qualitat educativa.

«Grans professors amb excepcions»
En aquest sentit, la consellera Camps ha negat taxativament cap maltractament cap als docents. «Els professors són grans professionals i funcionaris que tenen un treball de bona qualitat, afortunadament. Tant de bo tots estiguessin igual, i han de complir unes obligacions», ha manifestat Camps, que ha defensat que Balears té «grans professors» amb algunes «excepcions».

Camps ha afirmat que manté un contacte permanent amb els diferents sectors docents, i que el Govern té «moltes idees i projectes» per a millorar l'educació de les Illes, iniciatives que passen per la competència d'idiomes, la formació professional integrada, i les proves d'avaluació, entre d'altres.