Un grup d'alumnes d'Eivissa amb una pancarta de protesta contra el TIL durant una de les nombroses manifestacions realitzades en els darreres mesos en contra del decret. | G.G.L.

TW
10

La Conselleria d'Educació no dóna dades sobre els centres visitats per valorar la implementació del decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL). La consellera Joana Maria Camps ha respost una pregunta parlamentària del grup de MÉS, que volia saber quins centres s'havien visitat 'in situ i en quina data, assegurant que “la Conselleria dins l'àmbit de la seva auto-organització exerceix les seves funcions”.

Nel Martí, el diputat de MÉS que formulà la pregunta, interpreta la resposta “com una evasiva que afirma, indirectament, que la consellera no ha visitat cap centre escolar per parlar amb els docents i per valorar de primera mà la situació derivada del TIL”.

El diputat menorquí considera que Camps no respon a la pregunta de quins centres ha visitat “perquè no ho ha fet, i pel to de la resposta un pot interpretar que a més pensa que no li correspon fer-ho”. Martí, que matisa que la consellera no és una inspectora, considera que Camps hauria de ser “la més interessada a saber que passa a les escoles amb el TIL, què pensen els docents, quina valoració en fan els equips directius, etc”. “Però no ho fa, ni creu que sigui responsabilitat seva”, afegeix.

Absentisme i conflictivitat
Nel Martí, d'altra banda, reitera que “és urgent” que comparegui el director de l'Institut de la Convivència, depenent de la Conselleria, per explicar l'Informe del curs 2012-2013 i les "espectaculars xifres d'absentisme i de conflictivitat a les aules”. "Unes dades així no poden quedar com si no-res. S'ha de donar una explicació, i s'ha de saber quines actuacions es prendran al respecte", assegura el diputat.

Martí, alhora, exigeix que es facin públics els resultats acadèmics de les matèries no lingüístiques impartides en anglès. El diputat menorquí està convençut que la Conselleria ja disposa d'aquestes dades i “no les dóna a conèixer perquè són una expressió més del naufragi del TILtànic”.

MÉS assegura que, segons les seves fonts en el món educatiu, el nombre de suspesos s'hauria incrementat un 20%, les notes mitjanes dels alumnes aprovats haurien baixat un 35%, i el percentatge de matèria i continguts impartits s'hauria reduït entre un 30 i un 60%.