A Cala Pilar (Ciutadella) també rebutgen les prospeccions. | EDEE ROUS

TW
2

El PSIB ha demanat aquest dilluns al Govern «fets contundents» per a reafirmar la seva oposició a les prospeccions petrolieres. Mentrestant, MÉS ha sol·licitat al Parlament que doni suport a una iniciativa per a declarar lloc d'importància comunitària (LIC) el canal entre Mallorca i Menorca, la qual cosa evitaria futurs sondejos a aquesta zona.

D'una banda, el diputat del PSIB-PSOE, Cosme Bonet, ha criticat en roda de premsa les «desafortunades paraules» de la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, qui en la fira ITB de Berlín va afirmar que a Balears cercarien gas i no petroli. Davant aquesta afirmació Bonet ha demanat al PP i al Govern que es reafirmi en la seva oposició «contundent» en contra de les prospeccions petrolieres en la Mediterrània amb «fets contundents», ja que així l'Executiu de Bauzá «seria mes creïble» la seva voluntat d'aturar els sondejos sísmics davant l'opinió pública.

Notícies relacionades

Per la seva banda, el portaveu del grup parlamentari MÉS, Biel Barceló, ha demanat que el tema de les prospeccions «no mori per si mateix» davant la postura de Madrid, que no es manifesta en contra d'aquesta opció. En opinió Barceló, «s'han de seguir explotant» totes les vies possibles per a aturar les prospeccions, incloses les jurídiques i diplomàtiques.

En aquest sentit, ha anunciat que el seu grup registrarà aquesta setmana una iniciativa perquè el Parlament doni suport a l'esborrany de la llei de biodiversitat del Govern central, que inclou la declaració com a LIC de l'espai marítim entre el canal de Mallorca i Menorca. Segons ha explicat el portaveu de MÉS, aquesta declaració evitaria que aquesta zona fora objecte en el futur de sondejos sísmics.