La coalició considera que el servei de pediatria i el d'urgències necessita més personal. | Antoni Pol

TW
0

MÉS ha denunciat aquesta setmana que l'hospital d'Inca necessita més pediatres. La coalició assegura que els col·lectius de metges han alertat reiteradament de les “greus mancances” que s'estan produint als hospitals públics, fet que demostra que "la qualitat de l'atenció sanitària està en perill”.

Fina Santiago, diputada i portaveu adjunta de la coalició, ha assegurat que després que el conseller Martí Sansaloni hagi defensat la seva gestió, “la realitat s'ha manifestat”. “A l’hospital d’Inca, almenys dos dels seus serveis, pediatria i urgència, han denunciat els greus problemes que experimenten, per manca de personal”, ha assegurat la diputada.

Santiago també ha recordat que part dels professionals dels hospitals sociosanitaris “han expressat les dificultats que tenen per atendre adequadament les necessitats dels pacients amb les actuals plantilles”.

La diputada ha subratllat que la qualitat dels serveis recau en els professionals i no en la “bona gestió” de la Conselleria. “La qualitat de la sanitat no pot recaure sobre la voluntarietat dels professionals, té un límit. Aquestes són les conseqüències de reduir en més de 1.000 professionals la sanitat pública al primer any de Govern Bauzá”, ha assegurat.

Desacreditar la sanitat
Santiago ha reiterat, a més, que estem davant “una estratègia clara de desacreditar la sanitat pública i afavorir la privada”. “Perquè, quins pares davant aquesta situació i aquestes informacions, si poden, no faran una assegurança privada pels seus fills?”, s'ha demanat la diputada.

En relació als hospitals sociosanitaris, la diputada ha asseverat que el Govern Bauzá ha passat de considerar-los “innecessaris” a considerar-los “imprescindibles”. Segons la representant de MÉS, aquest fet demostra la “manca de planificació” de l'Executiu.