La Policia Local entrà al campus de la Universitat de les Illes Balears sense cap autorització expressa de les autoritats acadèmiques per a fer-ho. Així ho han confirmat aquest divendres fonts del departament de Comunicació de la UIB, que en canvi, no han pogut precisar amb seguretat qui fou l'autor de la cridada que motivà la presència dels agents.
En tot cas, neguen amb rotunditat que la petició sortís del rectorat.
Segons aquesta informació, ahir fou el primer pic que les forces de seguretat posaven un peu a territori universitari, ja que "mai no se'ls ha reclamat". "Ni anteriorment ni ahir", apunten, assegurant que no ha estat mai necessari arribar a això en tots els anys i totes les variades protestes i accions que s'han fet en la seu de la màxima institució acadèmica de les Illes.
Aquests fets s'esdevengueren aquest dijous, en el marc d'una jornada de vaga que comptà amb diverses accions al campus universitari. A mitjan matí els convocants dels actes, el SEPC, denunciaven mitjançant les xarxes socials la presència policial, qualificant-la com la "transgressió d'una línia vermella" de la convivència universitària.
Poc després, els Joves Estudiants, l'entitat majoritària al Consell d'Estudiants de la UIB i contraris a la realització de l'aturada, agraïren a un comunicat la determinació a les autoritats de la UIB perquè la Policia accedís al campus, amb la finalitat de "garantir els drets de tota la comunitat educativa", la qual cosa ha estat finalment desmentida.
13 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Quan jo era jova i estudiava Pedagogia se ens dèia que per estudiar una carrera universitària, s´havia de tenir un C.I. mínim de 100. Es veu que això ja ha canviat i ara ja no cal.
Jo flip amb això de sa poli. Heu vist ses fotos de sa manifestació? Hi havia més banderes que bruts. Hagués bastat es meu padrí amb so gaiato.
A la policia només li tenen por els delinqüents.
Aquests al.lots haurien d´ estudiar i fer esport, enlloc d´anar a certs llocs on adoctrinen i fiquen idees dolentes i falses díns el cap. I en primera instància, s´haurien de cercar als instigadors per depurar respon sabilitats.
Aquests alumnes, si troben que la UIB éstà "catalanitzada" es poden anar a la UNED, que també és una bona universitat i tot és en Espanyol. Coooom?.- Que té el llistó molt alt? - Que s´ha d´estudiar molt per aprovar? -Que molts pocs s´arriben a treure una carrera? -Ahhhh?
Va esser en Fernandez Diaz, que havia rebut un avis del sr. PPUTIN que venia gent de Ucraïna ha montar murs i barricadas i l'hi va entrar" el canguelo" hihihiiiii, feria riure si no fos tan patetic.
Ara els del Goverrn es volen carregar la UIB i qualsevol excusa és bona.
Mai ha entrat la policia a la UIB, perquè el rectorat no ho ha trobat necessari i això ho canviaran 4 estudiants peperos? I en base a què ho requeriren els 4 estudiants peperos? Ara parlaran de dret a l'educació i blablabla... Voleu fer creure que la mare de déu nom joana maria sa moma i tothom ja vos ha calat en mitja legislatura que duis.
A @ Universitaris balears mai catalans: te falta afegir: "anticatalanistes".
Exacto lee de nuevo: La UNIVERSIDAD NO REQUIRIÓ .... LOS QUE REQUERIMOS FUIMOS LOS ALUMNOS ...