Desenes de manifestants amb banderes republicanes s'han concentrat davant les portes del jutjat. També hi ha activistes en contra de les prospeccions petrolíferes i representants dels moviments educatius. | P.B.

TW
0

Expectació màxima per l'arribada de la infanta. Centenars de periodistes, vinguts d'arreu del món, esperen des de primera hora del matí davant les portes dels jutjats de via Alemanya. Un fort desplegament policial vetlla per la seguretat, mentre desenes de manifestants esperen la filla del rei amb banderes republicanes.

La calma regna als carrers pròxims als jutjats, amb la major part dels comerços encara tancats i escàs moviment de persones i de vehicles.

Prop de 200 agents de la Policia Nacional han estat mobilitzades per mantenir l'ordre i vetllar per la seguretat de la infanta, a qui el jutge d'instrucció del cas Noós. José Castro, espera al voltant de les 10 del matí.

Amb la missió d'ordenar el tràfic, almenys uns altres 30 agents de la Policia Local s'han situat en punts de les proximitats de l'edifici de quatre plantes que acull els tribunals, ubicat en una de les principals artèries de Palma.

El dispositiu policial ha establert un cordó de seguretat d'uns 200 metres, també estrictes controls en els voltants dels edificis i els carrers del perímetre, a més de segellar cada una de les clavegueres.

Concentració

Prop d'un centenar de manifestants estan congregats a les portes dels jutjats. Hi ha membres de l'Assemblea Republicana de Mallorca, activistes contraris a les prospecccions petrolíferes a Eivissa i membres de les plataformes educatives.